CELANOVA

Tres pueblos de Verea, en lucha por carecer de traída de agua

photo_camera Los vecinos tampoco pueden echar mano de las fuentes próximas, como la de la imagen, situada en Saa.

Tres pueblos de Verea se surten de fuentes y pozos particulares, muchos de ellos contaminados o sin caudal por la sequía 

Vecinos de San Martiño, Saa y A Nogueira, en Verea, reclaman al Concello la puesta en marcha inminente de un servicio de traída de agua que abastezca las viviendas que conforman los tres núcleos de población. En pleno siglo XXI y con la autovía AG-31 de Ourense a Celanova a escasos metros de sus casas, los habitantes del lugar consideran que es "inadmisible" que no cuenten ya con un suministro de agua municipal. "Levamos dez anos loitando por un servizo que consideramos que é básico e que o Concello ten a obriga de dar. Nós pagamos os impostos como os demais", aseguran los afectados, que esta semana se reunían en la explanada de la iglesia de San Martiño para denunciar esta situación "única en todo o concello", apuntaban.

Las viviendas habitadas, unas 15 en la actualidad, se abastecen de pozos particulares, "dos cales uns se secan cada verán e outros nin sequera se poden usar para o consumo porque a auga non é potable", relatan los lugareños, al tiempo que señalan al grupo de gobierno que preside Juan Antonio Martínez, como único culpable de esta situación. "Non se pode entender que, a estas alturas, non tengamos auga na casa e mentras, si que hai cartos para facer melloras de traídas noutros pobos que xa teñen o servizo", reiteran los vecinos que, para colmo, aseguran que "dende fai anos temos as tuberías da traída instaladas ata a porta, temos tamén o manantial e un depósito para almacenar a auga".

El episodio de contaminación que padecen los pozos particulares y alguna fuente pública, así como los problemas de sequía de este verano han sido la gota que ha colmado el vaso de la comunidad que, tras presentar diferentes escritos ante la administración local, Augas de Galicia, Medio Rural y Sanidade, advierten que "o seguinte paso será denunciar ó Concello por un delito contra a saúde pública".

Diferencias políticas

La reivindicación vecinal cuenta con el apoyo de los responsables locales del BNG, cuyo portavoz José Antonio Pérez Valado criticó duramente la gestión municipal. "Levamos varios anos pelexando dende a oposición para que os veciños de San Martiño, Saa e A Nogueira dispoñan de una traída de auga. Mesmo durante o goberno bipartito da Xunta, dende a nosa condición de concelleiros pelexamos para que a Consellería de Medio Rural nos concedera unha subvención para levar a cabo a obra. Ao final non se puido levar a cabo e houbo que devolver os cartos", asegura Pérez Valado, que urge una solución "xa que o alcalde presume que hai superávit, que execute a actuación con fondos propios".

Desde el Concello, el regidor "popular" apunta que en los últimos años se han dado pasos y que, en la actualidad, solo falta ejecutar la captación y conectarla con la red de tuberías existentes. "O proxecto, valorado nuns 100.000 euros, xa o teñen en Augas de Galicia e hai que esperar a que o executen", matizó Juan Antonio Martínez, que no quiso entrar a valorar la posibilidad de ejecutar la obra con fondos propios.

El alcalde aseguró desconocer el estado de contaminación de los manantiales y, sobre la pérdida de la subvención de Medio Rural, dijo que "o problema foi que se emperraron (os veciños) en coller a auga dun manantial concreto cuxa titularidad estaba en litixio e, se as obras non as xustificas nun periodo, pérdense". Si bien matizó que aquel dinero "quedou en Verea, executouse un vial en Balín".

Te puede interesar