LA COOPERATIVA DE O RIBEIRO HONRÓ AL EMPRESARIO ‘ÚNICO E IRREPETIBLE’

Un abrazo en memoria de Gómez Franqueira

La Cooperativa Vitivinícola de O Ribeiro organizó ayer un acto de homenaje a sus socios fundadores, entre ellos Eulogio Gómez Franqueira, ya fallecido, del que el presidente de la Xunta, Núñez Feijóo, destacó su ‘aposta polo galeguismo’.
El salón de reuniones de la Cooperativa Vitivinícola de O Ribeiro, en la localidad ribadaviense de Valdepereira, se quedó pequeño para dar cabida a las más de 1.000 personas que asistieron al homenaje organizado por la empresa para conmemorar la cosecha de vino número 40 y homenajear a sus cooperativistas y a uno de sus fundadores, el ya fallecido Eulogio Gómez Franqueira.

Su hija, María Teresa Gómez, recibió como recuerdo para su madre, Sofía Álvarez, ausente por enfermedad, una estatuilla alegórica de la vendimia de manos del presidente de la entidad cooperativa, Manuel García Montero, también alcalde del municipio de Cenlle. Éste glosó en su intervención la trayectoria de Gómez Franqueira, destacando que ‘soubo sementar esperanza entre os labregos, onde había pobreza e só quedaba coller o camiño da emigración’. Manuel García destacó que ‘Franqueira foi un home único e irrepetible na historia de Ourense, do Ribeiro e do cooperativismo, e aí temos temos tamén o exemplo de Coren’. El responsable de la cooperativa abogó por ‘seguir loitando pola agricultura, a actividade principal da economía no Ribeiro, ademais doutros recursos que posui mos coma é o sector termal’.

El hijo de Eulogio Gómez Franqueira, Manuel Gómez-Franqueira Álvarez, gerente de Coren, apuntó que ‘meu pai tiña unha gran capacidade de convicción, e sabía que con unidade e ilusión se podía facer empresa’. En este sentido, puso el ejemplo de la factoría alimentaria ourensana, ‘que comezou con 20 socios e agora está apoiada por 10.000 familias’. El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, se refirió a Gómez Franqueira ‘coma un mestre que se convertiu en discípulo do seu pobo, creando un modelo empresarial galego que aínda pervive’. El mandatario autonómico añadió que ‘a nós correspóndenos facer máis forte aquela Galicia aberta, competitiva e unida, que é a que ten que ser á do século XXI, e que coma Franqueira apostaron polo viño e a Denominación de Orixe do Ribeiro’.

En los jardines de la bodega, Núñez Feijóo, Manuel Gómez Franqueira y García Montero descubrieron un busto del homenajeado, obra de Manuel Buciños, con una placa de recuerdo a los promotores de la cooperativa, mientras una sec ción de la Real Banda de Gaitas interpretó el ‘Himno del Antiguo Reino de Galicia’.

A continuación, el gerente de la empresa, Argimiro Levoso, acompañó a las autoridades en su recorrido por las instalaciones de la bodega, que finalizó con un pequeño ágape los bajos del edificio, donde no faltaron las botellas de la marca ‘estrella’ de la cooperativa, el Viña Costeira.

MANUEL GARCÍA MONTERO

’Opúxose ó encoro de Castrelo’

El presidente de la Cooperativa Vitivinícola, Manuel García Montero, recordó que ‘fumos testemuñas directas de como Eulogio Gómez Franqueira se opuxo á construcción do encoro de Castrelo no río Miño, porque sabía que afectaría a unha importante zona de viñas de uva autóctona do Ribeiro’. El también regidor de Cenlle añadió que ‘na época política na que estabamos non houbo posibilidade de paralizar o proxecto, pero aínda así Franqueira loitou por conquerir unha meirande valoración nos prezos das expropiacións’. Las cantidades que abonó Fenosa por los viñedos pasaron, finalmente, de 60 a 120 pesetas el metro cuadrado.

ALBERTO NÚÑEZ FEIJÓO

’Tiña confianza nos galegos’

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, indicó que ‘Franqueira era un home que coñecía á súa xente, que non prometeu ningún paradiso senón ilusión, xa que tan só dixo que xuntos poderemos facer moitas cousas’. El mandatario autonómico apuntó también que que ‘creo que a confianza nos galegos é o que mellor distingue a Eulogio Gómez como home, empresario e político, unha confianza que viña do seu contacto directo co pobo’. Alberto Núñez añadió que ‘proxectos coma esta cooperativa triunfaron porque a xente descubriu neles a achega de Franqueira, pero tamén existía unha cooperativa de ideas que el animaba’.

MANUEL GÓMEZ FRANQUEIRA


’Debemos continuar o seu soño’


El gerente de la cooperativa ourensana Coren e hijo del homenajeado, Manuel Gómez Franqueira, destacó el hecho de que ‘a miña irmá, María Teresa, tamén é socia da cooperativa vitivinícola e pasou de ter 5.000 a 60.000 metros cadrados de viñas en producción’. El empresario se refirió ‘á gran capacidade de convicción que tiña o meu pai, xa que lle tocou vivir nunha época na que era moi difícil xuntar a xente e aínda menos tratándose de viñas e pitos’. Manuel Gómez manifestó que ‘hoxendía compre que teñamos un soño coma o de Franqueira, para que Galicia acade o benestar que todos desexamos para as nosas familias’.

Un homenaje multitudinario

Multitud de políticos y empresarios se dieron cita en el homenaje de ayer, para acompañar a la familia Gómez Franqueira. Además de Feijóo, acompañado por los conselleiros de Medio Rural, Samuel Juárez, y Educación, Jesús Vázquez, fue notable la presencia de los alcaldes de O Ribeiro, si bien el ribadaviense Marcos Blanco, fue representado por su segundo, el nacionalista Anxo Collarte. El presidente de la Diputación, José Luis Baltar, y José Manuel Baltar, vicepresidente del Parlamento de Galicia, también acudieron a la cita y tampoco faltaron empresarios como el presidente de la CEO, Francisco Rodríguez.

Promotor industrial y líder político

Eulogio Gómez Franqueira nació en la localidad ribadaviense de Sanín en 1917, y tras estudiar Magisterio ejerció como maestro durante casi 20 años en las escuelas de San Amaro y Castrelo de Miño. En el año 1968 contribuyó a la creación de la Cooperativa Vitivinícola de O Ribeiro, tras la fusión de las existentes en Leiro y Ribadavia, que creó la marca ‘Pazo’, el primer vino embotellado de la Denominación de Origen. Seis años antes y tras mantener contactos con empresarios norteamericanos, fundó Cooperativas Orensanas (Coren) para la cría y engorde de pollos en granja, una entidad integrada por 10.000 socios en la actualidad.

La trayectoria política de Gómez Franqueira comenzó en 1954 como concejal en Castrelo de Miño y procurador en las Cortes del Estado desde 1966. En 1977 funda el partido Grupo Orensano Democrático, que posteriormente se integraría en UCD y es diputado por esta coalición en el Congreso hasta 1982, año en el que funda Centristas de Ourense para luego promover Coalición Galega en 1983. Murió en la ciudad el 20 de abril de 1988, y su hijo Manuel Gómez Franqueira pasó a regir la empresa Coren.


Usamos cookies para ofrecerle una experiencia mejorada. Al usar este sitio acepta el uso que hacemos de las cookies Más información >