POLÍTICA - URBANISMO

Barquero implica a la sociedad civil en “consensuar" el PXOM

"Faremos o traballo do goberno", dice el socialista, que critica el "esperpento" del plan de Cudeiro

La hoja de ruta fijada por el gobierno local de Ourense para tramitar el Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) no convence en absoluto al portavoz del PSOE en el Concello, José Ángel Vázquez Barquero, que se mostró este viernes muy crítico por la "situación estrambótica, surrealista e esperpéntica" generada, en su opinión, por la decisión del edil de Urbanismo, José Cudeiro, de enviar el PXOM al departamento de Intervención a mediados de noviembre, dándole un plazo de tres meses para informar, pese a no haber recibido el dictamen de Asesoría Jurídica.

Para "facer o traballo que tiña que ser do goberno", Barquero anunció que su grupo comenzará a mantener reuniones con colectivos profesionales y agentes sociales, a los que quiere implicar en la tramitación del PXOM.

"O consenso social é imprescindible, máis alá das alegacións que puidesen presentar. O PP está atrincherado e hai que rachar iso", explicó el portavoz del PSOE, que quiere apurar al máximo el mandato. "Claro que hai eleccións en maio, pero non podemos parar xa. Aínda que este goberno non se caracterice por traballar moito, non se pode pechar o Concello, pódense facer cousas", dijo el socialista, cargando contra la actitud del PP.

"A terquedade de Cudeiro e do alcalde sitúan ó PXOM nun calexón sen saída, cunha difícil resolución e unha evidente inseguridade xurídica", indicó Barquero, censurando las intenciones de aprobar provisionalmente el documento"de maneira unipersoal" y remitirlo a continuación a la Xunta.

"Esta maneira de proceder non é aceptable desde ningún punto de vista porque estamos a falar dun planeamento dos próximos 25 anos non só desde o punto de vista urbanístico, senón tamén económico e social", apuntó el portavoz socialista, que ve imprescindible alcanzar consensos en un tema de esta magnitud, lamentando no ver en disposición al PP.

"Non pode haber unha aprobación unipersoal, o PP fuxe dos consensos mínimos para aprobar un plan, é un despotismo irresponsable, incívico e que crispa a traballadores municipais, á oposición e á veciñanza, así é imposible facer cidade", comentó Barquero, al que le preocupa también que los movimientos realizados por el gobierno local sean en clave electoral.

"Quizais o quid da cuestión estea en plantarse nas eleccións cun PXOM aprobado provisionalmente e informado pola Xunta, pese a que non teña informes técnicos nin o consenso necesario", indicó el socialista, que preguntado por si cree si la administración autonómica compartiría esta forma de proceder lo tiene claro. "Desta Xunta espérome calquera cousa". 


"Si gobernamos, el PXOM tendrá respaldo social"


El portavoz del PSOE en el Concello de Ourense se comprometió a tramitar el PXOM "con consenso" en caso de llegar a la Alcaldía a partir de las elecciones municipales de mayo.

"Si nosotros gobernamos, que es a lo que aspiramos, el PXOM tendrá la mayoría del pleno y un respaldo social", indicó el socialista, que volvió a censurar la actitud del gobierno popular: "No puede ser el plan de la crispación".

Te puede interesar