La candidata que gritó “hostia"

OURENSE. 16.06.2016 NOA PRESAS, CANDIDATA BNG AL CONGRESO, EN LA ENTRADA DEL PARQUE TECNOLOGICO. FOTO: MIGUEL ANGEL
photo_camera Noa Presas, cabeza de lista del BNG, en la entrada del Parque Tecnolóxico, en donde está en excedencia como teleoperadora de Unitono.

"Alporízame que ninguén teña présa por arranxar os problemas; indígname tanta perda de tempo"; afirma Noa Presas, candidata del BNG y teleoperadora en excedencia que el día 23 también se presenta a las oposiciones.

Hace seis meses fue la sonrisa de todo Nós-Candidatura Galega. La cabeza de lista del BNG no ha dejado de sonreír pero vuelve a la carga elevando la voz. Noa Presas gritó "hostia" en el mitin central de su formación el pasado miércoles en el Auditorio de Ourense. Se ríe al recordarle la anécdota. "Alporízame que ninguén teña présa por arranxar os problemas; indígname tanta perda de tempo. Estaba explicando as cuestións urxentes para que haxa un cambio político e Galicia teña voz propia e como é algo que me ofende moito berrei: 'Como hostia non vou ter presa", explica Presas. "Para derrogar a reforma laboral chegaba coa maioría simple. Estos seis meses foron unha perda de tempo".

Está en la entrada del Parque Tecnolóxico. Aquí trabajó de teleoperadora en Unitono hasta el pasado mes de noviembre atendiendo a clientes de Portugal de Gas Natural Fenosa. "A verdade é que sinto nostalxia. É máis doado vivir con horario. Pero hai momentos nos que tes que tomar decisións difíciles como aparcar unha temporada o traballo e outras cousas persoais para dedicar o teu tempo e esforzos a unha organización política", confiesa. Se encuentra en excedencia en la empresa y a sueldo en la Executiva del BNG, pero está segura de que "volverei traballar aquí algún día. O do BNG é algo temporal e terá o seu fin. Se vou para Madrid, cando remate incorporareime ao posto de traballo. A política é unha parte da túa vida pero non para toda a vida".

Lo mejor eran los "compañeiros", lo peor las situaciones de estrés cuando los clientes telefoneaban enfadados por un corte de luz y no les podías dar una solución inmediata. "No 'telemarketing' hai o mito da estacionalidade, pero tamén é certo que é un sector que cada vez consolida traballo a longo prazo e se conseguimos atraer a empresas de atención ao cliente e se inclúe a lingua galega, acadariamos moito máis dos 8.000 empregos que hai en Galicia". A sus compañeros les hacía gracia que apareciese en los medios de comunicación cuando fue en las listas del BNG para las municipales. "Foi a miña saída do armario", bromea. Nunca hizo campaña en su empresa. "Aínda que supoño que algún voto deles tiven". Vuelve a reírse, quizá porque la conversación es más personal que política. Es consciente de que la exposición pública exige concesiones personales y de que la intimidad es una línea quebradiza. Tampoco hoy Noa Presas quiere entrar a pedir el voto: "Penso que hai cansazo porque se intentas converter a política nun Gran Hermano, cando levas unhas cantas temporadas a xente fártase. Creo que é algo interesado, dáme a sensación de que hai menos focos na campaña. A nosa gran dificultade é facer que chegen as propostas á xente".

Licenciada en Filoloxía Galega e Románica, a sus 28 años también se dedicó a la docencia. Impartió clases en una academia y realizó una sustitución durante unos meses en Franciscanas, un centro concertado que choca frontalmente con su sentimiento político pero hay que llenar el buche. Hija y hermana de emigrantes, se siente una privilegiada porque ha podido quedarse en la tierra, al menos de momento.El jueves se presenta a las oposiciones a lengua castellana al no haber plazas de galego. Puede hacerlo porque también cursó Románicas. Tres días después se somete al examen ante los electores. En las pasadas elecciones sólo le concedieron unos 6.000 votos y las dos pruebas entrañan una dificultad considerable. "Non tiven tempo a preparar as oposicións e non son a miña especialidade, pero vou para coller experiencia e entrar nas listas. A medio prazo penso ir con capacidade para competir", se compromete.

Las encuestas le pronostican pocas opciones para conseguir un escaño, pero aun así no considera que la campaña sea "tempo perdido, senón ir avanzando para introducir os problemas na axenda política". Se pone seria. "Sen o BNG non habería debates como o do grupo parlamentario galego, o do financiamente ou o da prórroga a Ence en Pontevedra. Na militancia xuvenil aprendes que pasiño a pasiño faise o camiño, que as cousas levan tempo e non se conseguen de un día para outro". Noa Presas vuelve a dar el paso.

Te puede interesar