PRESENTACIÓN

Cociña Ourense, una apuesta por la gastronomía provincial

Manuel Baltar: "A idea desta asociación que comeza a súa andaina é defender o compromiso coa terra, os productos autóctonos e as excelencias de Ourense con embaixadores de primeiro nivel"

Cociña Ourense, una apuesta por la gastronomía provincial

La asociación Cociña Ourense comienza su aventura gastronómica como referente de la provincia. El objetivo de la misma es, tal y como explicó el presidente de la Diputación, Manuel Baltar, "defender o compromiso coa terra, os produtos autóctonos e as excelencias eno-gastronómicas de Ourense". El presidente provincial presentó ayer en el Centro Cultural Marcos Valcárcel la entidad, integrada, de momento, por trece cocineros de establecimientos hostaleros de Ourense, Verín, Celanova, Trives, Ribadavia y Pereiro de Aguiar. "A Deputación apoia esta iniciativa porque a eno-gastronomía é un buque insignia do territorio provincial, cunha longa tradición que temos que seguir poñendo en valor", afirmó. 

En la hoja de ruta de Cociña Ourense figura participar en ferias gastronómicas como Fitur, Xantar o Enbiga, además de trabajar con el Campus da Auga y otras universidades para investigar el papel del termalismo en la alimentación. Los cocineros trabajarán desde la tradición autóctona hacia la investigación, tal y como ya había adelantado Manuel Baltar el pasado mes de diciembre, tras la reunión con el presidente y vicepresidente de la asociación. "No ámbito da cooperación imos asinar convenios con entidades vinculadas á formación gastronómica, como a Escola de Hostalaría de Vilamarín", señaló Miguel González, chef y presidente de la asociación. Manuel Baltar recordó el "orgullo" por el impulso del proyecto, que se enmarca dentro del programa "marca Ourense". "Este proxecto acadará, sen dúbidas, un gran éxito", aseguró Baltar. 

Por su parte, Marco Varela, vicepresidente, recordó que "a gastronomía é un dos motores económicos da nosa provincia". Además, el también chef dejó claro que la asociación reforzará el atractivo turístico de Ourense: "Potenciaremos os produtos de proximidade e apoiaremos aos de aquí para difundir a excelencias da gastronomía ourensá". 


Embajadores de "primeira"


"A idea de Cociña Ourense é que Ourense esté presente nas grandes citas gastronómicas e para elo contamos con embaixadores de primeiro nivel como son os restauradores que temos na nosa provincia", explicó el presidente de la Diputación en el acto de presentación. Además, Baltar recordó la importancia del lanzamiento en Ourense de la asociación con "marca Ourense" en estos momentos, "nos que a próxima chegada da alta velocidade marcará un antes e un despois". 


Próximo evento


Miguel González y Marco Varela avanzaron que realizarán un evento público durante los meses de marzo o abril. Además, adelantaron que entre sus retos futuros figura que Ourense se convierta en sede del Congreso de Gastronomía el año próximo, "coa presenza de destacadas figuras do ámbito gastronómico nacional e internacional".