EN LA CIUDAD

Nadie bautiza a este barrio ourensano

El lío del nombre atribuido a la zona más antigua de la ciudad continúa con la opinión de historiadores y el resultado de la encuesta planteada a los lectores de La Región. Barrio ourensano sigue buscando denominación

Ambiente en la Rúa Lepanto, una de las más concurridas de la zona de Vinos.
Ambiente en la Rúa Lepanto, una de las más concurridas de la zona de Vinos.
Nadie bautiza a este barrio ourensano

Si los lectores de La Región pudiesen escoger nombre para la zona más antigua de la ciudad, sería Casco Vello con un 51% de los votos. Así lo refleja la encuesta publicada en nuestra web tras un primer debate con los clientes de los bares, los vecinos, el Concello, los expertos en toponimia y la Real Academia Galega. Nadie se atreve a adoptar una forma común, tampoco los historiadores. El lío continúa.

"Habitualmente emprego Casco Vello, aínda que dende que escoito a miña filla "Vinos" estoume habituando a esta expresión", admite la decana de la Facultad de Historia, Susana Reboreda. María Victoria Carballo Calero, experta en Arte y Ciudad, descarta por completo el término Vinos: "Dende o punto de vista do patrimonio utilizo Casco Antigo". Discrepa el cabildo de la Catedral, Miguel Ángel González: "Hai que facer unha enquisa e ver cal é a forma de máis uso. Sería Viños, aínda que non creo que sexa moi técnico". Y en desacuerdo con González, el escritor Fernando Román: "Os Viños é unha zona limitada, o Casco Vello é máis amplo".

Sigue el enredo

"Non hai nome específico. Casco Vello é máis coloquial, pero Casco Histórico é contraditorio porque o concepto de "histórico" é todo. Casco Antigo sería o máis axeitado", apunta el historiador y ex director del Museo Etnolóxico de Ribadavia, Xosé Carlos Sierra. Difiere el director del Arqueolóxico, Xulio Rodríguez: "Zona Histórica é o nome que fai a referencia máis axeitada, o de casco non pega moito". Casi concuerda Alberto de Paula, presidente de los arquitectos ourensanos: "Veo más adecuado Casco Histórico, por la relevancia de ser el lugar de nacimiento de nuestra ciudad".

Julio Prada, con el plus de vecino e historiador, sentencia: "Nacín na rúa Liberdade e crieime na Zona Vella. A noción de casco non a emprega a xente do común. Eu sigo indo á Zona Vella". 

Las opiniones de los expertos: 

Rafael SalgadoOURENSE. 22.05.2014. RAFAEL SALGADO DE 'OURENSE NO TEMPO'. ENTREVISTA. FOTO: MIGUEL ANGEL

El autor del blog "Ourense no tempo" prefiere barrio vello ou zona vella. "O de casco non está ben visto hoxe e Viños limítase a unha pequena parte do barrio".

María Victoria Carballo Calero333_result

Historiadora experta en Arte y ciudad descarta por completo el término Vinos. "Utilizo Casco Vello ou Casco Antigo, dende o punto de vista do patrimonio".  

Julio Prada08.04.14.OURENSE.EDIFICIO.DE.FERRO.HISTORIADOR.JULIO.PRADA.REPOR.TERMALISMO.

Este experto en Historia Contemporánea nació en la rúa da Liberdade y  admite que "eu crieime na Zona Vella. A noción de casco non a emprega a xente". 

Miguel Ángel GonzálezOurense. 21-11-13. Local. Entrevista a Miguel Ángel Glez.Foto: Xesús Fariñas

El cabildo y archivero de la Catedral prefiere "Casco Vello" para hablar del patrimonio eclesiástico, pero "acepta" Vinos como forma popular. 

Xulio Rodríguezrtgr_result

El director del  Museo Arqueolóxico opina que "Zona Histórica é o nome que fai a referencia máis axeitada, o de casco non pega moito".  

Susana Reboredafgfddgf_result

"Eu chámolle Casco Vello, aínda que a partir de escoitar á miña filla "vinos" estoume habituando a esta expresión", explica la decana de la Facultad de Historia. 

Alberto de PaulaOURENSE. 21.05.2013.  ALBERTO DE PAULA FOTO: MIGUEL ANGEL

El presidente de los arquitectos de Ourense ve más adecuado Casco Histórico: "Por la relevancia de ser el lugar de nacimiento de nuestra ciudad".

Fernando Románwere_result

El escritor de libros históricos y conocedor del Ourense antiguo apunta a Casco Vello: "Os Viños é unha zona limitada, o Casco Vello é máis amplo". 

Xosé Carlos Sierraeew_result

El historiador y ex director del Museo Etnolóxico de Ribadavia apunta que "Casco Antigo é máis axeitado, porque histórico é todo, resultaría contraditorio".