CONFERENCIA

Estratexias dun economista

Aínda que o título da conferencia que ofreceu no Museo de Pontevedra, no marco das actividades da Semana da Creatividade e da Innovación, era Estratexias dun economista para ser nomeado aos Óscar, o primeiro que deixa claro o director e produtor Juanjo Giménez é que “parte da maxia de dedicarse ao mundo do cine é que non hai ningunha fórmula” que garanta o éxito dun determinado traballo. “Cando te dedicas ao cine, o primeiro que aprendes é que non hai regras”, recoñece o cineasta barcelonés, cuxo relatorio viuse precedido pola proxección de Timecode, a curta o pasado mes levábao ata a gala de entrega dos Oscar e que en 2016 convertíao no segundo realizador español, despois de Buñuel, en alzarse coa Palma de Ouro no Festival de Cannes. 

“Realmente o que pasou coa curta é bastante inexplicable”, recoñece do éxito da produción finalista nos Oscar, “un escaparate mediático que se escapa un pouco do mundo cinematográfico” e que “suponse que vai axudar a que armar un proxecto non sexa tan complicado, que sempre o é”, como recoñeceu nunha conferencia na que Timecode serviulle como “punto de partida para ir cara atrás” e abordar a súa traxectoria profesional, tanto no mundo do cinema, como no desenvolvemento de software ou como economista. Giménez foi presentado polo profesor de Ciencias Sociais e da Comunicación e produtor Sergio Frade, quen destacou o labor en múltiples eidos na industria do audiovisual deste “home do renacemento”, mentres que o vicerreitor do campus Juan Manuel Corbacho, puxo de relevo a heteroxeneidade, “como un valor do que presumimos no campus”. Non en van, esta conferencia enmárcase dentro do programa de actos da Semana da Creatividade e da Innovación, “que serve para proxectar o noso proxecto de especialización” CREA S2i, e no que se enmarcaron tamén nesta xornada un encontro de investigadores e investigadoras na Casa das Campás e unha conferencia sobre educación oceánica en Ciencias da Educación e do Deporte

A curta que na que Giménez narra a historia de dous vixiantes nocturnos que só se cruzan uns minutos cada día tivo como punto de partida “unha experiencia persoal no mundo empresarial”, do propio Giménez cando traballaba nun departamento financeiro. Non en van, a súa traxectoria profesional defínese, como el mesmo recoñece, por “non ter unha soa paixón”. Nese senso, relatar como chegou ao mundo do cinema “por unha serie de camiños un pouco especiais” foi o propósito dun relatorio no que explicou que sempre lle gustou “narrar historias”, motivo polo que os seus inicios no audiovisual foron precisamente como guionista.. “Unha vocación aínda máis tardía que a de director, pero igual de forte ou máis” levaríao tamén a implicarse no mundo da produción, faceta que quixo poñer en valor neste relatorio. “En España, infravalórase a figura do produtor”, salientou este cineasta, quen recoñece asumir estas tarefas “implicándome absolutamente na película desde o principio ata o final”.

Te puede interesar
Más en Universitas