politica

El Concello de Xinzo carece de liquidez para afrontar este año

Manuel Pérez y Elvira Lama
photo_camera Manuel Pérez y Elvira Lama, durante su comparecencia.

La alcaldesa de Xinzo se compromete a resolver el "caos" heredado del gobierno del PP

La situación financiera del Concello de Xinzo de Limia fue calificada de "caótica" por la alcaldesa, Elvira Lama, una vez revisado el balance de las cuentas municipales, que fueron gestionadas por el que tildó de "desgobierno" del Partido Popular en el anterior mandato. En una comparecencia en la que la nueva regidora socialista estuvo acompañada por el actual concejal de Economía, Manuel Pérez, Elvira Lama señaló que " cando chegamos, xa contabamos que a situación non ía a ser boa, pero o que nunca nos pensamos era que esta fora das magnitudes que nos estamos atopando, en canto ao financiamento do que resta do ano".

Entre otros aspectos, Manuel Pérez destacó que "poucas son as partidas orzamentarias que teñen remanente e a maioría delas xa están en negativo", y matizó que "é verdade que o anterior equipo deixou algo máis dun millón de euros, pero isto solo vai a dar para pagar os gastos obrigatorios e correntes ata o mes de agosto".

A partir de ese mes, el Concello de Xinzo ya no dispondrá de liquidez, según el edil de Economía, y tendrá que "facer uso dunha póliza de crédito de 700.000 euros a cal non tiñamos intención de utilizar". Por otra parte, el anterior grupo de gobierno ya gastó los 3,9 millones de euros recibidos de la Diputación provincial y correspondientes al anticipo del 95% de los impuestos recaudados en el municipio, "de xeito que a nós quédanos por recibir os 50.000 euros restantes ata finais de ano".

Además, según los datos que maneja el actual equipo de gobierno de Xinzo, el gasto en Cultura pasó de 150.000 a 219.600  euros este año,  "e o único que se fixo foi o Entroido e agora as festas de Sta. Mariña", con desembolsos respectivos de 90.000 y 30.000 euros,"pero destes 30.000, xa están comprometidos polo equipo anterior 10.000 euros máis, ou sexa, un total de 40.000", indicó Manuel Pérez. Finalmente, apuntó que "temos un contrato para transporte en autobuses para escolas e equipos de base de 40.000 euros ó ano, e a día de hoxe xa van gastados 50.000, quedando todo o cuatrimestre, co que supoñemos que nos farán falla outros 50.000 euros máis".

Esta situación, lamentó Elvira Lama, "o único que vai a provocar é que algunhas cousas que nos vaian  a pedir non poidamos facelas moi ao noso pesar, tendo en conta que hai unhas leis que hai que cumprir e un teito de gasto que hai que respectar".

Sin embargo, la regidora de Xinzo avanzó que " traballaremos para que os novos orzamentos entren no plenario en tempo e forma para que o 1 de xaneiro teñamos os presupostos que nos queremos para os veciños e veciñas de Xinzo", y adelantó que el nuevo presupuesto irá al pleno de octubre.

Te puede interesar