AGENDA

Un retrato para hacer República

Castelar, presidente de la I República, regaló a Paz Nóvoa este retrato, pieza del mes del Arqueolóxico, tras visitar Ourense para reforzar el republicanismo

Retrato de Emilio Castelar, pieza del mes del Museo Arqueolóxico.
Retrato de Emilio Castelar, pieza del mes del Museo Arqueolóxico.
Un retrato para hacer República

La pieza del mes de noviembre del Museo Arqueolóxico, que se mostrará en la sala Escolma de Escultura en San Francisco, nos acerca la historia de una figura funtamental de la historia de España de finales del XIX: Emilio Castelar, último presidente de la Primera República. "Trátase dun retrato que pertencía a José Manuel Paz Nóvoa, cabeza do republicanismo castelariano en Galicia, a quen o propio protagonista lla entregou pola relación de amizade que os unía. No ano 2016, a peza chegou ao Arqueolóxico grazas a Anselmo López Carreira", explica Roberto Aneiros, que se encargó de esta obra cuando llegó al museo.

La visita que Emilio Castelar realizó a Ourense, "que chegou o 20 de setembro de 1875, foi coa intención de reforzar o republicanismo na cidade". La relación de Emilio Castelar con Ourense, quedaría marcada años después por este retrato que regaló a Paz Nóvoa. 

La presentación de la pieza, que será este miércoles a las 20,00 horas, correrá a cargo de Aneiros que, entre otros aspectos, hará un recorrido por la figura de Emilio Castelar, la técnica de la fotografía o el autor de la misma, Agustín Capmany i Serra, "un catalán que debeu de facer o retrato entre o 1880 e 1890, comparándoa con outras fotos feitas polo mesmo profesional", explica o experto. 

Lugar: Escolma de Escultura, San Francisco

Fecha: Miércoles 14, a las 20,00 horas