Allariz alega en contra de la supresión de líneas de bus

1660982229896
photo_camera Lugar de parada actualmente de los autobuses que llegan y salen desde Allariz. (P.P.)
Defiende que la villa cumple los parámetros para mantener el servicio a Euskadi o Madrid

El Gobierno nacionalista alaricano muestra su preocupación por las consecuencias que tendrá el proyecto de Movilidad Sostenible que, en estos momentos y en fase de anteproyecto, está siendo elaborado por el Ministerio de Transporte, Movilidad, y Agenda Urbana. Desde la villa alaricana subrayan que dicha hoja de ruta, lejos de beneficiar a los municipios del interior -como es el caso de Allariz-, les perjudicará sustancialmente al suprimirse las líneas que los conectan con localidades del resto del Estado. 

Tras aprobarse una moción al respecto -por mayoría y con la abstención del PSOE- en el pleno de la Diputación, el BNG de Allariz presentó en el plenario del Concello una serie de alegaciones al proyecto del Gobierno central “pola reducción de paradas e liñas do transporte interautonómico por estrada” y que contó con el apoyo tanto del Partido Popular como del PSOE local. 

Desde el Concello no cuentan, a día de hoy, con ninguna respuesta a dichas alegaciones, y muestran su malestar ante una posible supresión de líneas de transporte hacia comunidades como la del País Vasco, pues es numerosa la población emigrada a esta autonomía que regresa a Allariz con regularidad. “Aquí hai unha liña que vai a Euskadi e que se suprimiría. Existe moitísima emigración en Euskadi e centos de persoas que empregan dito servizo”, aseguró el teniente alcalde de Allariz, Bernardo Varela. 

Por otro lado, desde el Gobierno local aseguran que otro de los cambios afectaría a la línea que une Madrid y Vigo: “Eliminarían unha vintena de paradas en toda Galicia e unha sería Allariz”, precisó Varela. “Penso que temos unha forza turística que fai que aquí pare máis xente”, añadió. Varela aseguró, del mismo modo, que “dos parámetros que dá o Ministerio para a eliminación desas paradas intermedias, nós estamos por riba deses criterios e do que eles piden para non eliminalas. Sen embargo, no estudio previo eliminaríanse. Nós contra iso presentamos alegacións”. 

DETERIORO DEL SERVICIO

Desde Allariz aseguran que, en los últimos años, ha tenido lugar “un deterioro do sistema público de transporte” que ha afectado no solo a las líneas de autobús, sino también a las del ferrocarril. “Non ten ningunha lóxica que na nosa provincia poidas coller un tren para ir a Carballiño ou a Ribadavia e non teñas outro de volta para regresar á túa casa no mesmo día”, lamenta el teniente alcalde de Allariz. “Por este motivo levamos moito tempo demandando trens de cercanía como hai en Madrid ou Cataluña. Permitiría que a xente fora a estudar ou a traballar e no mesmo día regresara”, añade. 

En el servicio de autobuses intracomunitario también ven deterioro: “Nós en Allariz non estamos na área metropolitana de Ourense pero estamos moi preto. Tiñamos unha frecuencia de autobuses a Ourense moi boa. No momento no que esto se mira dun xeito economicista pasa a haber so os vehículos que van cheos, pero esto fai que ao final nin eses vehículos vaian así porque esas frecuencias de media mañá ou media tarde eran as que facían que a xente optase polo medio de transporte público. Pero se vas a Ourense ás oito da mañá, pero non podes volver ata ás tres da tarde, a xente acaba buscando a vida e optando por un medio de transporte privado”, explica Varela. “Penso que, en definitiva, o que habería que facer é unha conxunción de todos eses transportes. Pode ser que algunha desas liñas que o Ministerio de Transportes marca que hai que eliminar sexa razonable facelo, pero é necesaria unha alternativa. Hai que comprobar se coas liñas autonómicas e provinciais se dá opcións, e frecuencias, aos usuarios para que se acheguen a outros puntos e collan autobuses onde si haxa servizos interautonómicos”.n

Te puede interesar