Críticas por el estado actual de la escuela infantil de Allariz

El Concello dice que la obra le toca al Consorcio, que asegura que es el ente local el responsable

Padres y madres de los menores que acuden actualmente a la Escola Infantil de Allariz remitieron el pasado mes de septiembre -tanto al Concello, como al Consorcio Galego de Igualdade e Benestar- un escrito denunciando el estado en el que se encuentran las instalaciones escolares, acompañado de firmas. En dicho documento solicitaron una remodelación del sistema de calefacción, la mejora de la accesibilidad, el mantenimiento y adecuación del propio espacio -aseguran que existe un importante deterioro en la pintura, carpintería o la fontanería-, así como una renovación de los aseos y una dotación económica o material que permita llevar a cabo la labor docente. 

Actualmente todas estas reivindicaciones todavía no han sido materializadas, tal y como lamenta una de las madres: “Esto leva así varios anos. O que máis nos preocupa é o tema da calefacción, que non funciona ben e non dá o calor que debería para nenos de cero a tres anos”, dice Adriana García. “O chan está todo levantado, as paredes están mal… De feito, ata pensamos a principios de curso en facer unha recolecta para pintar nós, pero claro, sería poñer un parche a un problema estructural. Non descartamos ampliar a recollida de firmas a todo o concello a partir da semana que vén e darlle maior visibilidade a esta cuestión. Pedimos que o Concello e o Consorcio falen entre eles e que busquen unha solución”, añade.   

La responsabilidad de la Escola Infantil de Allariz es compartida entre el Consistorio y el Consorcio. El 29 de abril de 2008 se firmó un convenio que así lo acredita: “En virtude deste acordo, o Consorcio asume a xestión da escola e o Concello responsabilízase das obras de conservación e melloras que sexan necesarias nas instalacións”, puntualizaron este martes desde el Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar, entidad responsable de las escuelas infantiles gallegas.

Desde el Concello de Allariz entienden que la problemática actual del inmueble va más allá de sus competencias y reclaman una reforma estructural y obra de mayor calado. La alcaldesa, Cristina Cid, aseguró que se reunió con una de las madres y que hizo extensivo el problema al propio Consorcio. Además, añadió que están a la espera de poder reunirse con representantes de esta entidad de titularidad autonómica y poder trasladarle los avances a los padres y madres. “Os pais teñen toda a razón do mundo. Aquí estamos falando dunha cuestión de obra. As instalacións estreáronse no 2008, pero as cousas non duran eternamente”, apuntó la regidora. “Nós reclamamos que eles -el Consorcio- se fagan cargo porque a escola é súa. Xa non sei cantos informes lles enviamos da situación na que se encontra a Escola Infantil de Allariz”, añade. 

Respuesta del consorcio

Desde el Consorcio aseguraron que se enviará “unha carta ás familias para informalas de que xa en xullo do ano pasado se lle enviou ao Concello de Allariz un escrito no que se poñía de manifesto unha serie de deficiencias e reparacións que é necesario que a Administración local acometa na escola infantil”. Del mismo modo, insisten en que “é o Concello o que ten que dar resposta a estas deficiencias”  atendiendo al convenio suscrito entre ambas entidades públicas y piden que “adopte canto antes as medidas oportunas para dar solución aos problemas que sinalan as familias”. 

Por último, remarcan que el ente local “pode contar coa colaboración do Consorcio para abordar a mellor solución técnica de cara á execución dos traballos na escola, que debe asumir o ente municipal”.

Te puede interesar