FORO LA REGION / MUNICIPALES 2014

Los candidatos prometen auditoría y rescate de servicios si gobiernan

El comercio local y las medidas para resolver los graves problemas sociales de parte de la ciudadanía también centraron buena parte de los argumentos puestos sobre la mesa por los cabezas de lista de Anova, CxG y Ourense en Común 

El segundo debate electoral de La Región y Telemiño reunió en la sala roja del Auditorio a los cabezas de lista de Ourense en Común (Miguel Doval), Compromiso x Galicia (Xosé Mosquera) y Anova (Aurelio "Lito" Prado), actuando como moderador el periodista Antonio Nespereira.

En la explicación inicial de sus correspondientes líneas programáticas, Miguel Doval recordó su "activismo social dende hai anos", algo que también destacaron sus dos compañeros de debate. El líder de Ourense en Común apeló, ante la pregunta de su modelo de ciudad, a que "a cidadanía sea a protagonista do seu propio destino. É posible, nós somos o exemplo".

Aurelio "Lito" Prado apostó por "un goberno transparente" y por erradicar "as descalificacións" en la vida diaria el Consistorio, y destacó "o carácter integrador" del proyecto de Anova y su apuesta, "moi especial, pola igualdade de xénero".

Xosé Mosquera, por su parte, defendió "a aposta pola igualdade social" de CxG y apuntó que el elemento "que pode dinamizar a economía de Ourense é un PXOM humanizante".

Doval también avisó que "para Ourense en Común é imprescindible unha auditoria, un observatorio ourensán da corrupción", mientras Prado terció que "a través do internet, a cidadanía pode acceder á axenda dos concelleiros", que es uno de los puntos del programa de Anova.

Xosé Mosquera propuso "a puxa pública como modo de contratación do Concello" y "garantir quesexan os máis capaces traballen no Consistorio". También anunció que CxG quiere "otorgarlle ós cidadáns os primeiros 30 minutos da ORA", así como "rescatar os servizos privatizados". En este último punto se mostraron totalmente de acuerdo Miguel Doval y también Lito Prado, que recordó que "Anova xa fixo esta remunicipalización en localidades como Teo ou Manzaneda".

El PXOM fue otro de los temas nucleares, que Doval consideró "vital para crear emprego, na construcción e nas empresas auxiliares". Prado, por su parte, recordó que "o PXOM que se anulou foi parado pola Xustiza, non por un antoxo", así y todo, "a nós nos parece que hai que ter en conta os espazos dotacionais nos barrios e as parroquias, nese novo Plan".

En otro de los capítulos fundamentales, el paro, Mosquera prometió "unha baixada de impostor, do 10% no caso do IBI, por exemplo" para que los ciudadanos tengan más dinero y eso redunde en compras en el comercio local. Prado, por su parte, apuntó a la necesidad de "poñer trabas ás grandes superficies comerciais" para defender al pequeño comercio y anunció "unha ferramenta económica para axudar, con créditos acesibles, a pymes e familias en problemas, Auria Aforra". Doval apostó por "potenciar as cooperativas, con unha axuda económica do Concello".

Finalmente, Mosquera recordó "o importante problema social que vive a cidade" y en este sentido anunció que CxG crerará un bono de hasta 600 euros para familias en problemas "e tres comedores sociais na cidade". En este tema de la exclusión social, "Lito" Prado recordó la gestión en Manzaneda y apostó también por el cooperativismo.

Miguel Doval, finalmente, propuso la creación de "un parque de vivendas sociais donde os servizos básicos sexan gratuitos" hasta que esas personas consigan asentar su situación.

Te puede interesar