FORO LA REGIÓN

Feijóo, sobre la demografía: "Chegamos tarde, pero esta provincia ten futuro"

Foro Núñez Feijóo
photo_camera El presidente de la Xunta, Núñez Feijóo, en el Foro La Región celebrado en Expourense.

Medidas sociales, infraestructuras o cooperación institucional, claves del presidente autonómico para afrontar el reto

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, apunta al problema demográfico como el gran "obstáculo" al que se enfrenta "non só Galicia, senón España, Europa ou Xapón", un desafío especialmente duro en los territorios de interior y, concretamente, Ourense, sobre el que versó gran parte de la conferencia impartida por el mandatario autonómico en una nueva edición del Foro La Región.

"É a nosa supervivencia e chegamos tarde, porque en Ourense o despoboamento e o envellecemento son feitos con consecuencias. A reivindicación unánime –aludió al tema de la "España vaciada" y el haber puesto el problema demográfico en la agenda política– é un paso, pero preguntamos se tras o diagnóstico hai tempo para facer algo máis", indicó Feijóo, que animó al próximo Gobierno de España "a encher de recursos e oportunidades, porque non basta con voluntarismo".

Pese a la situación, "á que chegamos da combinación de máis esperanza e desplome de nacementos por un evidente cambio sociolóxico moi difícil de reverter", Feijóo se mostró esperanzado.

"Hai un gran futuro en Ourense se somos capaces de tomar nota de éxitos recentes e das nosas oportunidades", señaló el presidente de la Xunta, poniendo el foco en cinco sectores sobre los que debe pivotar el crecimiento de la provincia en los próximos años: vitivinícola, agroalimentario, forestal, aeronáutico y turismo.


Apuestas


El máximo responsable del Gobierno gallego ahondó también en la necesidad de potenciar un rural "que con actividade económica rendible tamén terá futuro, polo que queremos facer fincapé". Feijóo explicó algunas iniciativas que su Ejecutivo tiene en marcha, "como desenvolver a marca de Galicia Calidade, a recuperación de terras, porque hai millóns de hectáreas que non son produtivas, e traballar nunha lei de recuperación e posta en valor da terra produtiva".

También se refirió Núñez Feijóo a las medidas necesarias para fomentar la natalidad en el ámbito social, "xa que o problema non é económico", dijo después de destacar las cifras del Producto Interior Bruto (PIB), "nunca tan altas como agora" o la disminución del paro y el crecimiento de las afiliaciones.

"É difícil conxugar os novos modos de vida e traballo con ter fillos", indicó Feijóo, que ha apostado en su Gobierno por "duplicar as prazas de escolas infantis, dar facilidades para conciliar con casas niño ou guarderías nos polígonos, as ampliacións das baixas por maternidade o a tarxeta benvida".


Recursos


Además de la Lei de Impulso Demográfico que se empezará a tramitar próximamente en el Parlamento, que buscará incentivar a empresas y sector público para incluir criterios como la conciliación, Feijóo reclamó que los nuevos modelos de financiación autonómico y local "tamén prioricen a realidade demográfica, como a dispersión, xa que só en Galicia hai 33.000 núcleos de poboación e os cidadáns de aldeas e urbes non deberían notar diferenzas".

Para esto, el presidente de la Xunta apuntó también la necesidad de mejorar las infraestructuras, con el AVE o las carreteras en la lista de prioridades. "Levamos pelexando décadas por algo que outras comunidades teñen dende hai 30 anos e aquí aínda se está vendo como rematalo. Esperemos que a inestabilidade política non vai a estropear outra vez as datas", subrayó el protagonista del Foro La Región, que apuntó que Ourense "dá un salto incuestionable ó ser a porta de entrada, un antes e un despois en mobilidade", explicando también que repercutirá en facetas como el turismo.


Cooperación


En su intervención, Feijóo señaló también la cooperación entre instituciones como clave para el desarrollo de Ourense. "Non é fácil traer investimentos pero non será porque as administracións públicas fagan todo o que poidan. Ourense merece ter confianza en si mesma, non pensar que desde fóra nos van solucionar os problemas", dijo el presidente de la Xunta, elogiando el talante de Diputación y Concello de Ourense.

Con la institución provincial, destacó proyectos como el Centro Galego de Innovación da FP, "unha decisión estratéxica e un revulsivo", el Plan Termal Provincial y el impulso de Manzaneda. Mientras, con el Concello puso como ejemplos la estación intermodal, la depuradora o la nueva residencia de mayores.

El presidente de la Xunta también ensalzó durante su conferencia los legados del presidente de honor de La Región, José Luis Outeiriño –fallecido recientemente–, y de José Manuel Pérez Canal, "exemplos que desmenten o mito de que Ourense ten o futuro escrito, dunha dependencia servil ás provincias atlánticas, imaxinaron un Ourense e foi o que desenvolveron".

Más información en Foro La Región

Te puede interesar