FORO LA REGIÓN

Mandianes: “Canto máis libre sexa un, menos necesidade haberá de Entroido"

03.02.16.VERIN.CASA DA CULTURA.FORO ENTROIDO.MANUEL MANDIANES.PRESENTAN:EMILIA SOMOZA(CONCELLEIRA CULTURA)GERARDO SEOANE(ALCALDE)
photo_camera El profesor Mandianes durante su intervención en la Casa da Cultura de Verín, que fue seguida con interés por numerosas personas.

El antropólogo limiano concluyó su ciclo de conferencias sobre esta gran fiesta ourensana en la Casa da Cultura de Verín

La Casa da Cultura de Verín puso ayer fin al periplo del profesor Manuel Mandianes, de la mano del Foro La Región, de su ciclo de conferencias sobre el carnaval. Dos enclaves, primero Xinzo, y más tarde la villa verinense, referentes por su alta representatividad en esta celebración social. 
Mandianes comenzó su disertación pidiendo relativas disculpas por tratarse de "un limián que ven a Verín a falar do Entroido", aunque pronto explicó que "é precisamente esa liberdade que fomentan estas datas a que o permite, a mascarada pode viaxar sen problema, incluso a mascarada de Xinzo podería vir a Verín, ou a de Verín ir a Xinzo. Ben é certo que non sei se ó mellor serían ben recibidos -bromeó-", intentando ejemplificar con este comentario la "verdadeira subversión que supón o carnaval de todos os valores sociais, onde todo está absolutamente permitido; onde ningún se asusta se se chega a violar a intimidade doméstica entrando ata a lareira", apuntó Mandianes. 

El antropólogo destacó también en su conferencia la "extraordinaria relevancia que está a ter o Entroido nestes tempos, se un marciano chegase a Galicia nestes días e lese os xornais, vise a televisión ou escoitase a radio, necesariamente teríase que preguntar qué é o que está pasando. É evidente que una celebración que estivo a piques de desaparecer, agora ten unha importancia que só pode ser comparada ca que ten o fútbol", señaló. Y preguntó a los asistentes si podrían "decirme vostedes qué outra data do ano é capaz de congregar tanta xente como a que se xuntará mañán -por hoy, jueves de comadres en Verín- ou o vindeiro domingo. Ningunha", acabó respondiéndose a sí mismo. 

Y la explicación la situó el científico ourensano en la "necesidade que ten a xente de seren por un día autoridade. No Entroido desexamos ser autoridade pero non para mandar, senón máis ben para desprendernos da condición predominante do ser humano; por iso -continuó-, os máis denostados no carnaval son precisamente a autoridade, xa sexa eclesiástica ou política", señaló. 

Se refirió, una vez más, al título de la conferencia, situando las primeras manifestaciones del Entroido en las épocas primigéneas, en las que la harina derramada sobre los túmulos preparaba a los difuntos para la entrada en el más allá, no sin concluir, ya en el turno de intervenciones, con alguna reseñable sentencia sobre el control que la autoridad política ejerce sobre la manifestación del carvanal: "Aplaudo esa  afirmación -en referencia a la mención efectuada por un asistente- de que o Entroido que non se organice acabará sendo o mellor", subrayó Mandianes, para situar otra ecuación en la mente de los presentes: "Canto máis libres cheguemos a ser, menos necesidade teremos de Entroido", lo que le valió para pronosticar larga vida a esta fiesta.

Te puede interesar