OUFF

Vaca Films y Oliver Laxe, dos tipos de cine que abogan por la “convivencia"

<p></p>
photo_camera Miguel Anxo Fernández, coordinador artístico del OUFF; Emma Lustres, productora de Vaca Films y Oliver Laxe, cineasta. (XESÚS FARIÑAS)
La productora Emma Lustres y el director de "O que arde" defendieron respectivamente la mirada comercial y la de autor

El equilibrio–o la falta de él–entre el cine de autor y el cine comercial centraron el Foro La Región de este domingo, protagonizado por la productora Emma Lustres y el cineasta Oliver Laxe, en el marco del OUFF. La fundadora de Vaca Films aboga por películas para el gran público y el director de "O que arde" y "Mimosas" ve desequilibrada la balanza, con menos ayudas para el cine intimista o autoral. Lustres y Laxe mostraron sus discrepancias y su gran coincidencia: el amor por el cine. Spoiler: al final, ambos trabajarían juntos.

Miguel Anxo Fernández, coordinador artístico del OUFF, moderó el diálogo y se interesó por saber la posición de los protagonistas sobre la diversidad. ¿Cabe todo el cine? "O cine é a manifestación artística máis importante do século XXI. É como se me preguntas se estou a favor da supervivencia dunha especie", contestó Lustres.

Laxe reivindicó la "vocación cultural" necesaria de las películas. "O cine é alta cultura e cultura popular ao mesmo tempo, eso é o que me gusta do cine e é fascinante", señaló.


Los públicos


"Cantos mais forofos recolectemos, mellor. A maior parte son películas propostas por nós, pensadas para chegar a grandes públicos. Gústanos o cine máis convencional, de grandes públicos", explicó Emma Lustres sobre Vaca Films, confensando que "conecto menos" con el cine autoral. Oliver Laxe cree en que "o público evoluciona, non é hierático. Hai que ter un sentido da responsabilidade e romper as barreiras, eu tamén fago cinema que crea postos de traballo".

El director de "O que arde", largometraje con el que hizo historia en Cannes, criticó las "axudas selectivas" al cine. En este sentido, Lustres coincidió en que "son necesarias as axudas para o cine autoral; unha das responsabilidades dos políticos é poñer as ferramentas para que haxa de todo, os políticos deben protexer aos autores, aos produtores ...que estén obrigados a non depradar. Aquí si hai que poñerlle algunha porta ao campo".

Oliver Laxe y Emma Lustres jugaron en el foro con la metáfora del cine como parque natural. Laxe ve necesaria la figura del "guardia" y tacha a los productores de "cazadores". Lustres cree que todas las especies deben convivir.


Internacionalización


"É importante que os nosos traballos se vexan fóra e estanse vendo, creo que estamos exportando cousas diferentes e iso é bo. O novo cinema galego danos logros. Oliver é un caso mega excepcional, de prestixio e de sentirnos orgullosos. E as películas máis convencionais están chegando a públicos amplos. Toronto, Berlín...", apuntó la fundadora de Vaca Films sobre el cine hecho en Galicia que conquista más allá de nuestras fronteras. Laxe no se considera "un caso excepcional" y fía su éxito "ás decisións que tomei, impúxenme, estou nun momento de liberdade total". Con todo, admitió que en el cine de autor "é fácil caer na abstración". Tras destacar la "falta" de vocación cultural de determinadas películas comerciales, Lustres contestó que "hai moitas películas de autor que son moi malas, que non lle interesan a nadie. Que non fan público".

Sobre la internacionalización, Laxe señaló que las grandes plataformas como Netflix fomentan las "películas de encargo". Lustres apuntó que en Vaca Films "nunca fixemos unha película de encargo, pero a maneira de afrontalo sería a mesma esixencia".

"Regreso al futuro", "Star Wars" o "El Padrino" son algunas de las películas comerciales en las que coincidieron Laxe y Lustres en gustos. El coordinador del OUFF apuntó que los dos acabarían trabajando juntos. Lustres dijo que "encantaríame, estou orgullosa como galega del". Laxe lanzó: "Facemos 'Regreso al futuro 4'?". 

Te puede interesar