BNG e Bloc piden que o Senado rexeite a privatización de Aena por 'non garantir unha mellor xestión aeroportuaria'

O BNG e o Bloc presentaron unha iniciativa no Senado na que se rexeita a privatización de Aena por 'non garantir unha mellor xestión aeroportuaria, xa que vai en contra do interese xeral', tal como, ao seu xuízo, se demostrou nas 'poucas experiencias' que houbo dentro de Europa, como en Londres, onde se 'degradou a xestión' destas infraestruturas.
Nunha rolda de prensa, o senador autonómico de Baleares, Pere Sampol, explicou que o Bloc e o BNG formularon unha emenda ao Proxecto de Lei de reforma da Lei de Arbitraxe e de Regulación da arbitraxe institucional na Administración Xeral do Estado, mediante a cal se reclama a derrogación do capítulo I, que fai referencia á modernización do sistema aeroportuario.

Así mesmo, piden a derrogación dos artigos comprendidos entre o 7 e o 13, así como a Disposición transitoria segunda e a Disposición transitoria terceira do Real Decreto Lei 13/2010, do 3 de decembro, de actuacións no ámbito fiscal, laboral e liberalizadoras para fomentar a inversión e a creación de emprego.

Mediante esta emenda, que se debaterá no Pleno da Cámara Alta do próximo 26 de abril, ambos os dous grupos nacionalistas, segundo detallou Sampol, pretenden provocar un debate parlamentario sobre a 'conveniencia ou non' da privatización dos aeroportos, tendo en conta que 'non se votou nada nas Cortes Xerais que autorice ao Goberno a privatizar estas infraestruturas tan importantes'.

'É unha temeridade privatizar nas illas é a xestión da principal porta de entrada da actividade económica, que é o turismo, e non quero pensar que sucedería se os aeroportos caen en mans de compañías que teñan os seus intereses económicos e turísticos fóra do arquipélago,' sostivo Sampol, quen espera que a citada emenda conte co apoio de Coalición Canaria e doutras formacións para que poida ser aprobada no Senado.

Deste xeito, o senador remarcou que o seu obxectivo é trasladar á Cámara Alta a opinión dos sectores económicos de Baleares, que xa se posicionaron 'en contra da privatización esixindo a coxestión aeroportuaria'.

'NINGÚN PASO PARA A DESCENTRALIZACIÓN'

Pola súa parte, o conselleiro de Medio e Mobilidade, Gabriel Vicens, censurou que o Ministerio de Fomento 'non deu ningún paso' para descentralizar a xestión dos aeródromos, a pesar das súas 'boas intencións'.

'Agora interesa moito privatizar a sociedade matriz, á vez que se formulan privatizacións en réxime de concesión dos Aeroportos de Madrid e Barcelona, polo que temos a máxima preocupación de que isto se aplique en Baleares', resolveu.

Así, Vicens recordou que o Goberno balear enviou un decálogo ao ministro de Fomento, José Blanco, no que mostraba o seu rexeitamento á privatización e defendía a xestión individualizada dos aeroportos, dado que, na súa opinión, isto dá unha 'gran flexibilidade' para adaptar a xestión destas infraestruturas a unha economía turística como a das illas. Non obstante, o conselleiro admitiu que dende que o Executivo remitiu o citado decálogo, non se produciu 'ningún avance' neste sentido.

Deste modo, o conselleiro reprobou que o Ministerio de Fomento está a 'animar a un debate da privatización, pero está a fuxir de xeito constante o tema da descentralización, a pesar das promesas do presidente do Goberno central, José Luis Rodríguez Zapatero, que quedaron en nada'.

Por iso, expresou a súa 'preocupación' pola privatización dos aeroportos, o que, segundo advertiu, non sería 'nada beneficioso' para Baleares, dado que os obxectivos e intereses dunha compañía 'non teñen por que ser os mesmos dun país, senón que busca unha rendibilidade rápida'.

Pola súa banda, o senador do BNG Xosé Manuel Pérez censurou que a iniciativa de cambiar a xestión dos aeroportos xorde dunha reunión entre Zapatero e as 35 grandes empresas, que 'lle'puxo como un dos deberes privatizar o pouco que lle queda de control ao Gobierno.

TAXAS AEROPORTUARIAS 'MÁIS ALTAS'

Así, criticou que Zapatero abriu de forma 'submisa' a posibilidade de que entrase capital privado na xestión de determinados aeródromos do Estado, o que, ao seu xuízo, 'non vai traer ningún beneficio para os cidadáns, senón prexuízos en forma de taxas aeroportuarias máis altas, ao tempo que se vai prexudicar aos miles de traballadores, que pertencen a Aena e que van ver degradadas as súas condicións de traballo'.

'Sorpréndenos enormemente que o Executivo estea disposto a dar entrada a capital privado, pero pon trabas ás Comunidades Autónomas para xestionar os aeroportos, cando en Baleares sería moi positivo, mentres que en Galicia sería vital, xa que en poucos meses, nos podemos atopar os tres aeroportos xestionados por tres empresas privadas e a guerra entre elas pode ser tremenda,' sostivo Pérez.

Finalmente, dixo que 'ninguén se sorprenda' destas empresas acaben 'pagando ao Goberno colocando a Blanco en algún dos seus Consellos de Administración, tal como sucedeu cos dous últimos ex presidentes do Goberno, Felipe González e José María Aznar, os que entraron a formar parte dos Consellos de empresas enerxéticas'.

Te puede interesar