CRITICA AS AXUDAS PÚBLICAS

O presidente de Turkish Airlines aposta por Santiago e critica as axudas públicas que crean "dependencia"

A aerolínea transportou dende maio máis de 27.000 pasaxeiros dende o compostelano aeroporto de Lavacolla.
 

O presidente e CEO de Turkish Airlines, Temel Kotil, mantén dende a compañía a aposta polo mantemento da ruta entre Santiago de Compostela e Estambul --iniciada hai menos dun ano-- ao tempo que critica as axudas públicas ás aerolíneas, que crean "dependencia".

Nun encontro con medios de comunicación españois en Estambul, Temel Kotil admitiu que as compañías aéreas necesitan do "apoio do goberno" para saír adiante, aínda que limitou este apoio a cuestións de lexislación, taxas e infraestruturas.

Non obstante, as axudas públicas e o control dende as administracións das compañías son, para o máximo responsable de Turkish Airlines, algo "negativo". "A protección dun estado axúdache, pero tamén che mata", sentenciou Temel Kotil.

En contraposición, Kotil considera que as compañías aéreas deben ser "independentes" destas axudas e "mirar cara a adiante", centrándose na súa propia estratexia en cuestión de destinos. No caso de Turkish, apuntou, teñen claro que "o diñeiro non vén dos gobernos, vén dos pasaxeiros, eles son os verdadeiros xefes".

Para Temel Kotil, guiar a estratexia dunha compañía aérea baseándose nas preferencias dun goberno que proporciona fondos crea desaxustes. En concreto, Kotil puxo como exemplo a liña que Turkish Airlines opera en Mogadiscio, que se atopa funcionando "moi ben".

"Se a un goberno que che dá fondos lle dis que queres iniciar unha ruta con Mogadiscio dirache 'estás tolo'", explicou Kotil, quen, non obstante, fixo fincapé no bo resultado desta conexión grazas aos emigrantes somalís que regresan con divisas ao seu país.

ESPAÑA, UN "GRAN MERCADO"

Para Temel Kotil, España continúa constituíndo un "gran mercado" para Turkish Airlines, tanto nos seus enlaces con Estambul coma en relación ás conexións que a compañía oferta dende a cidade turca con máis de 60 países.

De feito, aínda que a previsión non pasa por abrir novas rutas, Turkish Airlines continúa apostando polos seis destinos que mantén activos en España e mesmo formula un posible incremento na capacidade dalgunha liña.

No caso de Santiago de Compostela, Kotil explicou que a posibilidade de enlazar cidades secundarias e periféricas con núcleos como Estambul obedece á estratexia da compañía para favorecer a conectividade dos habitantes e facilitar o intercambio comercial.

MÁIS CONEXIÓNS CON ÁFRICA E ASIA

Para Temel Kotil, o futuro das compañías aéreas pasa polas conexións con Asia, xa en clara expansión, e África, para onde espera un incremento importante nas próximas dúas décadas. Ademais do tráfico de persoas, o presidente de Turkish fai fincapé na posibilidade de transporte de mercadorías.

Turkish Airlines obtivo en 2013 uns beneficios operativos de 410 millóns de euros, o que supón un aumento do 9 por cento con respecto ao ano anterior. Ademais, a aerolínea obtivo beneficios netos de 226 millóns de euros e un aumento de vendas do 27 por cento con respecto a 2013. Para o seu presidente, a expansión da compañía, aínda a pesar da crise, explícase dentro da súa estratexia, centrada "no cliente". "Escoitamos os clientes e pensamos no que necesitan", sinala.

A nivel internacional, Turkish Airlines trasladou 48,3 millóns de pasaxeiros en 2013, o que supón un incremento do 23,6 por cento. En España, a aerolínea traballou con máis de 807.000 pasaxeiros, o que supuxo un incremento do 37 por cento con respecto ao ano anterior.

Por rutas, o enlace entre Barcelona e Estambul creceu un 10,8 por cento, ata os 277.974 pasaxeiros en 2013; Bilbao aumentou un 48 por cento os pasaxeiros, ata os 31.592; Madrid creceu un 35,7 por cento, ata os 234.160; Málaga un 65 por cento, ata os 75.570; e Valencia un 42,6 por cento, ata os 63.000 pasaxeiros.

No caso do enlace entre Santiago de Compostela e Estambul, a compañía séntese satisfeita coa súa evolución e prevé mantelo como está, cunha frecuencia diaria. Dende o seu posta en marcha, en maio de 2013, trasladou a 27.816 persoas.

Te puede interesar