O sistema automático de atención telefónica do Sergas incorporará a opción de anular ou atrasar citas en hospitais

Nieves Domínguez destaca que permitiu aforrar máis dun millón de euros e xestionar 1,6 millóns de chamadas dende a súa posta en marcha
Nieves Domínguez destaca que permitiu aforrar máis dun millón de euros e xestionar 1,6 millóns de chamadas dende a súa posta en marcha
O sistema automático de recoñecemento de voz (IVR), a través do número 902 077 333, do Servizo Galego de Saúde permite asignar máis de 19.000 citas de Atención Primaria á semana e a partir do próximo luns, coa nova versión que se vai implantar de xeito progresivo, poderase 'anular ou atrasar' unha cita previa en hospitais.

Así o explicou, en rolda de prensa, a xerente do Sergas, María Nieves Domínguez González, quen explicou que dende a posta en marcha deste servizo xestionáronse máis de 1.630.000 chamadas e aforrouse un 1,1 millóns de euros dende a súa implantación o ano pasado.

Domínguez resaltou que os teléfonos de cita previa dos centros de saúde se complementan cun só 'máis doado de memorizar e cómodo' para os usuarios, o 902 077 333, aos que os pacientes poden chamar as 24 horas do día os sete días á semana para pedir cita co seu médico de familia ou pediatra.

A xerente do Sergas indicou que este teléfono xa é utilizado como número de cita previa polo 52 por cento da poboación, e está conectado en cada provincia a un número de teléfono convencional -981 952 950 en A Coruña, 982 269 893 en Lugo, 988 398 350 en Ourense e 986 806 350 en Pontevedra- que permite aproveitar as vantaxes da tarifa que cada cidadán teña contratada coa súa compañía.

Sobre o funcionamento, explicou a xerente do Sergas que o IVR permite ofrecer unha 'cobertura total' á poboación e o sistema se adapta ás características de cada área ou centro de saúde, ademais de posibilitar ao usuario elixir o idioma entre o galego e o castelán.

Ademais, sinalou que o menú vocal, unha vez elixido o idioma, ofrece entre as súas opcións recibir atención telefónica por persoal sanitario; solicitar, modificar ou anular consultas; receitas; e outros servizos. Ao respecto, Domínguez fixo fincapé en que o sistema permite 'dar cobertura a toda a poboación en toda a franxa horaria' e é 'viable economicamente' porque ao facer unha mellor utilización 'se reduce a necesidade de operadores da central de chamadas'.


NOVA VERSIÓN

A xerente do Sergas recordou que a implantación do servizo comezou en marzo de 2011 cun programa piloto no centro de saúde de Os Mallos, en A Coruña, e posteriormente integráronse na central de chamadas os centros aos que prestaba servizo de cita previa o 061, seguidos polos das áreas sanitarias de Santiago, Ferrol e A Coruña, para concluír en abril de 2012 co resto dos de Lugo, Ourense e Pontevedra.

Tras máis dun ano de funcionamento na versión inicial, Nieves Domínguez avanzou que se vai proceder á posta en funcionamento dunha nova versión, pola que nos centros de saúde se habilita para todos os profesionais e nos hospitais permitirá realizar solicitudes de atraso e anulación de citas, pero aínda non se poderá xestionar a cita previa en especialidades.

A nova versión comezará o próximo luns, 18 de xuño, en tres centros da área de Santiago - Muros, Conxo e A Estrada -, segundo apuntou a xerente do Sergas, e se irá estendendo a partir de principios de xullo a Ferrol, Vigo, Ourense e Pontevedra, para que a mediados do mes estea 'en toda a comunidade'.

No que se refire á atención telefónica por persoal sanitario, habilitarase a posibilidade de acceder á orientación clínica ao pacientes que presta o 061, accesible ata o momento no número 902 400 116.

Tamén incidiu a xerente do Sergas en que o servizo ofrece a posibilidade dun sistema multicanle para atención de calquera consulta relacionada coa saúde. Así, á cita previa poderanse engadir servizos administrativos - relacionados coa tarxeta sanitaria, lista de espera e outros - , servizos de información - sobre prestacións, dereitos asistenciais, localización, horarios e outros - , consultas ao persoal sanitario -sobre orientación clínica ao paciente- e de promoción da saúde -en relación á vacinación, prevención do tabaquismo, gripe e outros-.

Te puede interesar