Verín solicitará la declaración de zona catastrófica por los incendios

photo_camera El pleno de este viernes en el Concello. (Vídeo: C.C.).
El Concello celebró un pleno ordinario este viernes en el salón de plenos

El Concello de Verín celebró este viernes el primer pleno del año. Tras iniciarse la sesión, Juan Manuel Jiménez, portavoz del Partido Popular, puso de manifiesto que "a non convocatoria de plenos vulnera un dereito fundamental como é a participación política recollida na Constitución, por iso queremos que conste en acta esta cuestión". Fue Diego Lourenzo, teniente alcalde de Verín, quien respondió a la oposición: "Vostede no 2013 celebrou cinco plenos, e ten razón, non se convocaron plenos porque non había ordes do día". 

Tras este primer momento de tensión, el Concello aprobó el acta de la sesión anterior -un pleno extraordinario en diciembre de 2021- y también aprobó por unanimidad solicitar al Gobierno central la declaración de zona catastrófica por los daños provocados por los incendios del pasado 3 de agosto en Verín, además de los del 18 de julio. "O obxectivo da proposta é que se habiliten as liñas de axudas e subvencións estatais pertinentes para recuperar o territorio afectado polos incendios", apuntó Gerardo Seoane, alcalde de Verín. 

Tanto grupo de gobierno como oposición quisieron destacar, una vez más, la labor "de todos os profesionais e voluntarios que participaron na extinción do incendio, o seu gran traballo e a rápida resposta, sen dúbida, grazas a todos eles evitouse que o desastre fose moito maior", señalaron.

También se aprobó -con la abstención del PP- el convenio de colaboración con el Festival Internacional de Cortos Vía XIV de Verín y -por unanimidad- los festivos locales: 17 de enero (San Atnón) y 22 de febrero (Miércoles de Ceniza). 

El grupo de gobierno también llevó a pleno la aprobación definitiva del Plan Especial de Infraestruturas e Dotacións do Complexo balneario-asistencial en Caldeliñas -aprobado con los votos del bipartito-. “O Partido Popular vai absterse na aprobación mentres non exita unha sentenza do Tribunal de Xustiza sobre o recurso presentado pola Xunta, que dea seguridade necearia a este asunto", apuntó Jiménez. Seoane explicó que “isto é unha aprobación definitiva logo dunha correción de erros”.

Con los votos de socialistas y nacionalistas también se aprobó la cesión de tramos urbanos en la OU-1021 en Verín, a la altura de San Lázaro. “A carretera é titularidade da Deputación, polo que como acordamos as administracións, é a cesión para o Concello desa vía de forma oficial”. A esto, los populares votaron en contra, pues “mentres non se resolva o expediente e se aclare a situación deste lugar, non imos estar a favor”, concluyeron. La sesión finalizó sin ruegos ni preguntas. 

Te puede interesar