El presidente de la Entidad Menor denunció la rotura del precinto que cerraba las instalaciones

Los bañistas se adueñan del antiguo balneario de Berán

Un grupo de personas en las piscinas de Berán. (Foto: Xesús Fariñas)
La rotura del candado que precintaba las instalaciones del antiguo Balneario de Berán, en el municipio de Leiro, favorece la entrada de vecinos y visitantes, que acuden cada día a bañarse en las piscinas que se llenan con el agua de la surgencia termal. El presidente de la Entidad Menor Local de Berán, José Luis Rodríguez, señala que 'denunciamos ante a Garda Civil que violentaran o candado colocado na porta, e que tivemos que poñer porque a Xunta resolveu que o recinto non reúne as condicións hixiénicas e sanitarias establecidas para este tipo de zonas recreativas'.
Vecinos de Berán consultados apuntan que 'hai xente das Rías Baixas que se aloxa aquí tódolos anos en pensións, e eles mesmos son os que se encargan diariamente de baleirar as bañeiras, limpalas e enchelas outra vez'. José Luis Barreiro indica que 'a entidade non ten cartos nin para poñer outro candado, pero estamos á espera de as instalacións do novo balneario, que levan máis de dous anos pechadas, poidan ser adxudicadas a algunha empresa interesada na explotación'.

Por otra parte, la Entidad Menor no puede cobrar ningún tipo de tarifa por la entrada en el antiguo balneario, al haber sido derogada la ordenanza correspondiente ante la clausura del recinto. José Luis Rodríguez recuerda que 'cando as instalacións estaban abertas ó público, recadábamos unha media anual de 9.000 euros, que era a única nosa fonte de ingresos para pequenos arranxos de infraestructuras na parroquia'.

Actualmente, la entidad de Berán carece de presupuesto, desde que hace más de dos años se iniciaran los trámites administrativos para la concesión del nuevo balneario, que todavía está pendiente. En este sentido, el Concello de Leiro hizo pública la pasada semana la apertura de un nuevo proceso de expropiación de las fincas ocupadas por la carretera de acceso al edificio de las termas, tras ser anulado el anterior por el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia por una denuncia particular.

Te puede interesar