El Concello de O Carballiño ofrece ventajas para que aumente el padrón

Praza Maior y Casa do Concello de Carballiño.
photo_camera Praza Maior y Casa do Concello de Carballiño.
Estudia crear una tarjeta ciudadana que facilitará bonificaciones para lograr 15.000 habitantes

El Concello de O Carballiño promoverá una campaña informativa para animar a los residentes que no están empadronados a que lo hagan y así facilitar una mejora de los servicios y poder acceder a más ayudas de otras administraciones. La población empadronada es en este mes de noviembre de 14.360 habitantes, una cifra que no se corresponde con las personas que realmente viven en el municipio. Según las estimaciones del Concello, en torno a un 10% de la población figuran como vecinos de municipios limítrofes o de otros lugares de la comarca.”Iso a pesares de vivir de xeito permanente na vila carballiñesa. O feito de que estas persoas non consten como tales veciños no Instituto Nacional de Estatística afecta á participación municipal nos ingresos do Estado”, apunta el alcalde, Francisco Fumega.

En consecuencia, el regidor anuncia que el Concello va a poner en marcha la campaña “Xuntos somos máis. ¡Empadróate no Carballiño!”, que tiene por objetivo final sobrepasar los 15.000 habitantes, lo que supondría un incremento de los “ingresos doutras administracións e da calidade dos servizos públicos prestados polo Concello aos veciños”, matiza el alcalde.

Con tal motivo, el Concello trabaja en la creación de una tarjeta ciudadana que permita obtener beneficios a los residentes que están empadronados. La tarjeta permitirá descuentos de hasta el 50% en servicios deportivos, educativos y culturales (talleres, cursos, piscina, gimnasia y danza, entre otros) y acceder a otros descuentos o bonificaciones.

Para desarrollar la campaña informativa se incidirá en los centros educativos y en las parroquias.

A las ventajas ya en vigor de la congelación de impuestos y la bajada del 10% del IBI también se estudia la posibilidad de rebajar el impuesto de matriculación de vehículos en el porcentaje necesario para “igualalos cos dos concellos que están a captar poboación do Carballiño”, matiza Fumega.

Otra de las acciones que se barajan es la de desarrollar una campaña puerta a puerta para incentivar las altas en el padrón, “coa finalidade de facer máis grande O Carballiño, que é o obxectivo final que se persegue con esta campaña e as accións que se porán en marcha dende o Concello”, añade.

SUBVENCIONES Y SERVICIOS MÁS BARATOS

Francisco Fumega recuerda que el Gobierno central toma como referencia “as cifras do padrón para determinar o orzamento e as competencias dos concellos, de tal xeito que os desfases impiden dimensionar axeitadamente as necesidades dos veciños e pobos do municipio. Por iso mesmo dende o Concello lémbrase que o padrón municipal é fundamental para que as administracións planifiquen e cuantifiquen os servizos, os recursos e as infraestruturas que precisan os cidadáns”. Para poder optar a las ayudas y planificar mejor las obras y los servicios públicos, así como acceder a diversos tipos de subvenciones, “os veciños teñen que figurar no padrón antes do día 1 de xaneiro. A importancia desa circunstancia é algo que o Concello trasladará aos cidadáns para animalos a que formalicen o seu rexistro”, indica el alcalde. Con la campaña de concienciación se pretende mostrar que “aqueles cidadáns que non están empadroados pagan mais polos servizos municipais que aqueles que están legalmente rexistrados. O Concello convidará a todos a que o fagan explicándolle as vantaxes e o aforro que lle supón están circunstancia á hora de facer fronte a gastos correntes, por exemplo nos módulos de consumo da auga”.

Te puede interesar