salud

A Tailandia, con precaución

mtp5356_resultado
photo_camera Una joven que viajará a Cabo Verde atiende las recomendaciones de la sanitaria, ayer en el CHUO.
Ajetreo en la consulta de vacunación internacional del CHUO. En plena época de vacaciones veraniegas, los profesionales de Medicina Preventiva protegen a los ourensanos que ponen rumbo a los países más exóticos.

Recuerde contactar con el centro de vacunación internacional preferiblemente dos meses antes de la fecha de partida", dice el Sergas para los gallegos que tengan previsto viajar al extranjero y necesiten acudir a esta consulta. "Bueno, hai de todo. Xente previsora e outros que veñen case no día e temos moi pouco marxe de actuación, só se lle poden ofrecer algunhas recomendacións", explica José Uribe, doctor de Medicina Preventiva en el CHUO, el servicio que se encarga de la vacunación internacional en el hospital de Santa María Nai. Por aquí han pasado 838 ourensanos en los seis primeros meses de año, una cifra que prevé un incremento en el segundo semestre por el turismo de verano. Tailandia, según apunta una de las enfermeras, parecer ser el destino de moda. Eso sí, por ocio. El voluntariado o los viajes de negocios también mueven a los ourensanos hasta el centro de vacunación internacional. 

Una joven espera su turno en la sala de espera, en el sótano de Santa María Nai. Se va de vacaciones a Cabo Verde. "Teño que poñer un recordatorio da hepatite A e a vacina da febre tifoidea. Son todas recomendadas, ningunha é obrigatoria", explica Marta Domínguez. No es la primera vez que acude al servicio de vacunación internacional, hace unos años viajó a Perú y necesitó vacunas. Tras el "pinchazo", los profesionales sanitarios le dan una serie de recomendaciones para las vacaciones. "Nuestra salud también viaja", dice el folleto que informa sobre riesgos relacionados con alimentos y bebidas, el entorno, la higiene personal o las enfermedades de transmisión sexual.

El médico añade todos los países del sudeste asiático a la moda de Tailandia. "Empeza a vir xente que vai a destinos que non son comúns, como a antiga Birmania. Cabo Verde tamén está empezando a ter demanda", anota Uribe recuerda al que necesite cita para vacunarse: "Antelación, por favor". 


José Uribe: "A xente comeza a viaxar a destinos diferentes, pero non hai vacinas novas" 


Son previsores os ourensáns? Cal é a importancia de solicitar unha cita no centro de vacinación internacional polo menos dous meses antes da viaxe prevista?

Hai de todo. Hai xente que ven con meses de antelación e outros que veñen no propio día. A recomendación é porque hai vacinas que teñen varias doses. Isto permite planificar mellor, ademais hai vacinas orais que teñen que poñerse con certa antelación para xerar inmunidade.

A que destinos marchan os viaxeiros vacinados ultimamente?

Tailandia, Indonesia, Vietnam... Tamén empezan a irse a destinos que antes non eran típicos.

Os “novos" destinos implican que haxa necesidade de vacinas novas?

Non especialmente. As enfermidades van por zonas bastante amplias, como Asia, África, Centroamérica e Sudamérica. 

Estamos en época de vacacións. Pero tamén haberá outro tipo de perfil de usuario.

Si. Hai xente que se vai tempadas largas a universidades e agora, coa internacionalización das empresas, moitos van uns meses a realizar actividades fóra. Aos rapaces que van con becas a estudar a EE.UU tamén lle piden vacinas.

Cales son as vacinas comúns?

As hepatites. Tamén a febre tifoidea e outras como a encefalite xaponesa. O que é importante é non facer sobrevacinación.

E as vacinas de pago?

Son algunhas con taxas. A febre amarilla ronda os 19 euros.

Te puede interesar