Adif conclúe a perforación do túnel de Corga de Vela no subtramo Prado-Porto do AVE na provincia de Ourense

Adif concluíu a perforación, na fase de avance, do túnel de Corga de Vela (vía dereita), situado no subtramo Prado-Porto, na provincia de Ourense, correspondente á Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia.
Segundo explica Adif, o túnel de Corga de Vela é bitubo -dous tubos paralelos, un para cada vía-, cunha lonxitude de 1.170,6 metros para a vía dereita e 1.171,5 metros para a esquerda. Trátase dun túnel en mina, escavado baixo o terreo, na súa maior parte, aínda que nas bocas se previron estruturas en túnel artificial para mellorar a integración da infraestrutura nas abas.

A estrutura contará con zonas de seguridade no exterior de ambos os dous emboquilles, situadas entre os tubos paralelos e conectadas con camiños de acceso á obra durante a súa construción, que logo servirán para o mantemento e a evacuación durante a fase de explotación.

O tubo dereito do túnel bitubo de Corga de Vela (unha vía por cada tubo) ten unha sección libre interior de 52 metros cadrados, que se revestirá mediante un anel completo de formigón de 30 centímetros de espesor mínimo. O túnel estará dotado de vía en placa e contempla os elementos necesarios para a drenaxe da estrutura e para as instalacións ferroviarias de seguridade.

A estrutura disporá igualmente de galerías transversais de emerxencia que conectarán ambos os dous tubos cada 400 metros como intervalo máximo. Formulouse como método de construción o de 'avance e destrúe', segundo sinala Adif, no que durante a primeira fase, de avance, se escava a metade superior do túnel (bóveda) e, posteriormente, se continúa coa fase de destrúe ou escavación da metade inferior da sección do túnel (contrabóveda).

TRAMO PRADO-PORTO
O tramo Prado-Porto, pertencente ao Corredor Norte-Noroeste de Alta Velocidade, liña Madrid-Galicia, está composto por 9,1 quilómetros en vía dereita e 1,6 quilómetros en vía esquerda.

Adif indica que se trata dun tramo con plataformas independentes para cada vía, que se complementa co tramo Túnel de Prado -vía esquerda-, de 7,6 quilómetros de lonxitude.

O trazado está deseñado para unha velocidade máxima de 350 quilómetros por hora e discorre polos termos municipais ourensanos de Laza, Sarreaus e Vilar de Barrio.

Ademais do túnel de Corga de Vela, este tramo presenta como estruturas singulares os viadutos de Portela -246 metros de lonxitude en vía dereita e 202 metros na esquerda-, para salvar o regueiro de Prado, así como a vía dereita do túnel bitubo de Prado, de 7,6 quilómetros de lonxitude.

Te puede interesar