Ourense

Los apicultores auguran una campaña “fuerte" de velutina

Ourense

EcoAgro

Los apicultores auguran una campaña “fuerte" de velutina

Un nido de velutina.
photo_cameraUn nido de velutina.
De continuar las temperaturas altas en primavera, la expansión sería mayor de lo esperado

La actividad de la avispa velutina arrancará en apenas dos semanas, tras el descanso de la época invernal. Mientras, los apicultores se preparan para una campaña "fuerte", de continuar las temperaturas altas en los meses primaverales. "Estamos nun momento de expansión en Galicia, nalgúns puntos xa é plaga e noutros aínda non é tan preocupante", explica Suso Asorey, presidente de la Asociación Galega de Apicultores (AGA). 

Estos días, la abeja autóctona comienza a salir de las colmenas en las zonas de altas temperaturas de la provincia. La velutina creará los nuevos nidos primarios a mediados de marzo. "Agora non causa problemas, pero pouco queda", apunta Asorey. 

La Xunta de Galicia inició hace semanas una campaña en colaboración con la empresa pública Servicios Gallegos (Seaga) para asumir la retirada y destrucción de nidos de velutina en toda la comunidad. Esta medida se complementa con las que están llevando a cabo municipios como Coles, que repartirá trampas para reinas velutinas entre los vecinos. "Basar toda a loita na retirada de niños non é suficiente, segundo os estudos, os que se ven supoñen só o 20% da poboación real da vespa. Nós, pola conta que nos trae, xa estamos utilizando outras ferramentas, como arpas eléctricas, que non nos saen nada baratas, para loitar contra a velutina", apunta Asorey. 

AGA también reclama al gobierno autonómico la declaración oficial de "plaga" para la avispa velutina, una medida todavía no tomada y que facilitaría la llegada de ayudas y herramientas de control. "Os sectores afectados teríamos axudas para afrontar as perdas, sería moi desexable que o fixesen canto antes", asegura el presidente de la entidad. 

“I+D caseiro"

Los apicultores también reclaman más inversión en investigación para aprender a convivir con las avispas velutinas. "Non é cuestión de eliminalas, senon de poder continuar coa nosa actividade e acadar un equilibrio", remarca Suso Asorey. 

El sector, que ve como cada año aumenta la zona de afectación de la velutina, realiza "I+D caseiro" para luchar contra la velutina. "Os ánimos dos produtores xa estiveron máis afectados que agora, porque temos máis información e ferramentas de defensa, non é sinxelo", apunta Asorey. "Agora mesmo o importante é que as abellas estén sanas, e as colmeas tamén", dice Román Cid, apicultor y presidente de la asociación ourensana Abellas Nai.



Las pérdidas en producción de miel rondan el 30 o 40% en Galicia

La entrada de la avispa velutina en la comunidad ha provocado la pérdida de entre un 30 o 40% de productores, sobre todo en la zona costera, según datos de la Asociación Galega de Apicultores (AGA). "Na producción de mel rondan tamén entre o 30 e 40%", asegura Suso Asorey, el presidente. "Dos que o deixaron, a maioría son persoas maiores que viron moita dificultade para a adaptación ante a velutina", explica. 

En la provincia, las zonas más afectadas por la llegada de la avispa asiática son aquellos terrenos próximos a los ríos. "O que máis lles gusta son os vales, polo de agora a zona máis castigada é a de Ribadavia, pegada ao Miño, e tamén a zona do Limia", detalla Asorey. En las zonas de montaña, de clima más extremo, la llegada de la velutina todavía es "soportable". Los municipios más afectados en 2019 son, según datos de Medio Rural, Ribadavia, Ourense, San Cibrao y Pereiro de Aguiar.

Más en Ourense