Ourense

Baltar: “O viño, como a auga, é un sector estratéxico para nós”

Ourense

SEMANA VITIVINÍCOLA

Baltar: “O viño, como a auga, é un sector estratéxico para nós”

Comienza la I Semana Vitivinícola de Galicia, que se desarrollará en el Centro Cultural Marcos Valcárcel, el Liceo y La Molinera, y congregará a más de 40 investigadores y 30 ponentes

La "I Semana Vitivinícola de Galicia" organizada por la Estación de Viticultura y Enoloxía de Galicia (Evega) arrancaba ayer en el Centro Cultural Marcos Valcárcel con las intervenciones del director de la Evega, Juan Manuel Casares; la directora xeral de Gandería, Agricultura e Industrias Agroalimentarias de la Consellería de Medio Rural, Belén do Campo; el presidente de la Diputación provincial, Manuel Baltar, y el alcalde de Ourense, Jesús Vázquez.

El regidor municipal recordó que el Concello de Ourense colabora con esta primera semana "coa cesión do espazo de La Molinera para acoller a xornada adicada as novas tendencias no marketing e a innovación no sector vitivinícola". Una jornada que se desarrollará el próximo día 8 de junio. Añadió que "é bo que as institucións colaboremos cun sector que forma parte da nosa cultura e é un dos nosos recursos endóxenos máis competitivos e con maior potencial da nosa provincia".

Juan Manuel Casares Gándara apuntó que "hai meses concebimos un novo proxecto estratéxico,  a Evega 2020 de compromiso co noso rural e nesa liña de apostar pola innovación e a formación abrimos esta semana". Un foro en el que recordó que se darán cita 40 investigadores "e acudirán 32 poñentes, e conxugaremos xornadas técnicas con outras divulgativas". Apuntó, por otra parte, que en este encuentro se encontrarán "referentes de primeira liña na investigación do sector".

Aprovechó para dar a conocer las nuevas páginas creadas por parte de la Evega y que desde ayer están "colgadas en facebook y youtube", al tiempo que anunció que "xa está confirmado que en 2018 seremos sede da 33 edición da Fetega, que atrae os mellores grupos de investigación de todo o Estado español"..

La representante de Medio Rural, Belén do Campo, remarcó la importancia de este sector vitivinícola para la economía gallega, ejemplificándola con el dato de que "na pasada campaña, as cinco denominacións de orixen acadaron os 40 millóns de litros de producción, conxugando calidade con cantidade". Animó, por otra parte, a la contratación de seguros agrarios por parte de los viticultores "para que o sector non dependa das condicións climatolóxicas", y recordó, en este sentido, que la Xunta dedica "4,7 millóns de euros para subvencionar o 22% das primas de seguros de actividades agrícolas". También recordó el grupo de trabajo que está estudiando con el sector asegurador la posibilidad de mejorar los dedicados al mundo del vino.

Cerró el turno de intervenciones el presidente de la Diputación provincial, Manuel Baltar, que recordó las palabras de  Plinio el Viejo: "No viño está a verdade e na auga a saúde", al tiempo que subrayó que la provincia de Ourense "conta con ambas, somos unha provincia de viño e auga, e son dous sectores estratéxicos para nós". Añadió que "o viño de Ourense está nos mellores mercados e estamos intentando que a inversión feita en innovación tecnolóxica das bodegas nos últimos anos teña a súa traslación a exportación coa axuda da CEO" y de misiones como la auspiciada por la Diputación provincial el año pasado procedente de Estados Unidos, "onde o mundo do viño tuvo especial protagonismo".

Remató su intervención el presidente provincial señalando que "creo que este, o camino do orgullo do noso, o da investigación, é o mellor para impulsar o medio rural".

Más en Ourense