PRECAMPAÑA/ OURENSE

Barquero: “Se temos que pactar, farémolo polo interese da cidade"

photo_camera Antonio Nespereira, Quique Rodríguez y Pilar González, entrevistando a José Angel Vázquez Barquero, candidato socialista a la alcaldía de la ciudad. A la derecha, una imagen del cabeza de cartel del PSdeG.

El candidato del PSdeG a la Alcaldía deslizó que priorizará al BNG para un acuerdo de gobierno por ser "unha forza progresista"

El candidato del PSdeG a la Alcaldía de Ourense, José Ángel Vázquez Barquero, fue el siguiente en protagonizar los encuentros con los candidatos organizados por el Foro La Región con motivo de las elecciones municipales del 24 de mayo.
"O día foi movido, pero foi ben", afirmó, preguntado por su imputación por prevaricación. "Sorprendeume, pero acato a decisión xudicial", dijo el cabeza de lista, sin entrar a valorar decisiones de la jueza y el fiscal, ya que la decisión que motivó el pleito (el nombramiento de su ahora número dos como directora de Personal del Concello) se tomó "a partir de informes positivos dos técnicos municipais nos que non se detectaron anomalías".


Han sido varios los procesos judiciales en los que ha estado envuelto en Concello durante la última legislatura, una situación "extraña" para Barquero, "pero era máis preocupante o que acontecía mes tras mes no salón de plenos". El socialista criticó la "estratexia de acoso e derribo dos tres grupos da oposición", reprochando la "falta de respecto" de los demás portavoces municipales. "Espero que este clima cambie no futuro", dijo.


Valorando la etapa socialista en el Concello, Barquero señaló que su principal acierto "foi ser quen de aguantar as críticas dos voceiros da oposición" mientras que hizo autocritica por "non ser capaz de aprobar os orzamentos". Sin embargo, ve en el horizonte "unha Alcaldía con maioría absoluta". "Aspiro a que os ourensáns vexan en min a persoa axeitada para gobernar a cidade", dijo, sin descartar cualquier pacto o gobernar en minoría. "Son consciente da responsabilidade que teño e que o proceso pode rematar de calquera xeito", dijo.
Una de las prioridades de Barquero "é a gobernabilidade", sea cual sea el resultado en las elecciones. "Onde me poñan os cidadáns, traballarei pola gobernabilidade", garantizó, destacando que "se hai que pactar polo interese da cidade, pactaremos". Deslizó, no obstante, que buscaría prioritariamente "pactos con forzas progresistas", poniendo como ejemplo al BNG. "Se nos toca facer oposición, non repetiremos o esperpento destes anos", prometió, si así sucede.


Como edil de Termalismo, Vázquez Barquero defendió que este sector "é estratéxico, ao igual que outros". "A xente que nos visita sinte admiración pola cidade, e aínda que non o saibamos en Ourense, é recoñecido internacionalmente", defendió, describiendo como "atípico" el termalismo ourensano, al estar vinculado con el medio ambiente o la tradición popular. Barquero destacó que las distintas administraciones "sumaron" a lo largo de los años en el desarrollo del proyecto termal ourensano, que todavía ve "incompleto". Sobre la expropiación del solar de As Burgas, Barquero negó atascos por culpa de la gestión municipal, reprochando la idea del candidato del PP, Jesús Vázquez, de paralizar un proceso que, recordó, "foi aprobado en pleno por unanimidade e ten o refrendo da Xustiza". "Para nós é prioritario o desenvolvemento do principal ámbito termal da cidade", afirmó, viendo aún factible la aprobación del expediente de expropiación antes del día 24.


La remunicipalización de servicios planteada por otras forma ciones es vista por el candidato del PSdeG como objeto de debate, pero matizó que "hai que aterrar e materializar estas propostas en forma de proxectos", explicando que "aínda hai concesións en vigor" que no pueden ser anuladas. "Hai que tomar decisións a partir do coñecemento real do funcionamento destas concesións", dijo, defendiendo que el Concello "xa as audita", pero dando importancia "á valoración dos cidadáns a estes servizos" como factor decisivo.


Barquero descartó la realización de un ERE y defendió que "deberiamos asumir servizos novos, tendo en conta que o eido público tamén xera emprego". El candidato destacó la bajada de la deuda del Concello, "grazas a unha política de aforro e superávit pola que as taxas estiveron conxeladas". Priorizando el saneamiento del Concello, hasta "uns 20 millóns de endebedamento", Barquero apuntó que "posteriormente poderá plantexarse unha baixada de impostos".


Ya en coloquio con los asistentes, apuntó que el Concello "estivo sempre ao lado" de las personas desahuciadas, y recordó que el PXOM socialista "contempla vivendas sociais". Preguntado sobre proyectos para la juventud, apeló al plan de empleo municipal y añadió que "o Campus ten que ser un motor da cidade". Barquero también pidió "que non se desvirtúe a chegada do AVE" ni se renuncie a una estación intermodal, que ve como "unha oportunidade de xerar un polo de desenvolvemento da cidade".

Te puede interesar