última llamada

Bieito Ledo: "Estou regando as raíces"

Bieito Ledo encabeza la lista del PSOE en Xunqueira de Ambía, "para botar unha man e frear a despoboación".
photo_camera Bieito Ledo encabeza la lista del PSOE en Xunqueira de Ambía, "para botar unha man e frear a despoboación".

"Quero botar unha man, obsesióname transformar o cultivo na Lagoa de Antela para producir arándanos", afirma Bieito Ledo, editor, hijo predilecto de Xunqueira de Ambía y candidato del PSOE como independiente

Estou regando as raíces", les reponde a los amigos de Vigo cuando lo llaman por teléfono para preguntarle por qué pasa tanto tiempo en Xunqueira de Ambía. En Vigo ha  vivido los últimos 43 años, en Padroso los doce primeros. Nombrado vigués distinguido en el año 2005 e hijo predilecto de Xunqueira de Ambía en 2006, Bieito Ledo ha regresado al censo aunque nunca desertó de sus orígenes. El habitante 1.419 encabeza la lista del PSOE como independiente "para botar unha man e axudar a frear o despoboamento". Acostumbra a salir a la puerta de su casa e invitar a una cerveza a los peregrinos para refrescarles el Camino mientras reflexiona sonbre las oportunidades del Concello para cambiar el paso. "En 40 anos perdemos o 56% da poboación. Neste momento hai 137 persoas maiores de 85 anos e 121 menores de 20. Preséntomo porque son xubilado, teño moito tempo, ideas, enerxía, podo axudar a crear riqueza e postos de traballo. Trátase da terra onde teño o disco duro". 

Bieito Ledo se confiesa "un privilexiado" al repasar su vida. "A dun neno que naceu nunha aldea no ano 44, sen luz eléctrica. O meu pai tiña catro vacas e un boi semental e tiven a oportunidade de cultivarme. Hai xente que sendo letrada e instruída non actúa ou non sementa, eu prefiro producir. Cultura ven do verbo latino colo, colis, colere que significa producir". Al editor le han salido los latines porque antes de licenciarse en Filosfía por la Universidad Complutense de Madrid ejerció de sacerdote durante dos años y tres meses. "Estiven en Santa Comba de Bande seis meses e logo en Vilardevós onde antedía a seis parroquias con outros dous compañeiros". 

Pero colgó la sotana, montó una librería en Vigo, fue director-gerente de la editorial Galaxia, gestionó la parcela de Educación y Cultura del Concello de Vigo como funcionario del grupo A, con Ir Indo, su propio sello editorial, publicó más de 600 y títulos, la Enciclopedia Galega Universal, el diccionario que se puede consultar en la página web de la Xunta  y desde hace unos meses es abuelo.

Bieito Ledo ha decidido cambiar la actividad política en el "territorio comunal" para adentrarse en el "territorio partidario". "Eu quería axudar, Rafa Villarino e Gonzalo Caballaero animárome". Pero no se ve como futuro conselleiro si el PSOE recupera la Xunta. Su obsesión es "regar as raíces porque se non o fas a árbore seca". 


Elegancia en campaña


Es consciente de la dificultad de la empresa que ha emprendido, ya que el candidato del PP, José Luis Gavilanes, lleva cuatro décadas en la Alcaldía y en las últimas elecciones consiguió el 60,5% de los vtos, que le dieron seis de los nueve concejales en disputa. El PSOE se quedó fuera de la corporación al obetener 53 apoyos. El propósito de Bieito Ledo es sumar, aunque sea con ideas si no consigue representación. "Eu non penso meterme con ninguén. Gavilanes é un home elegante", responde cuando se le comenta que quizá hoy no lo nombraría hijo predilecto. "Voulle dicir máis. O domingo presentamos o noso programa e viñeron os candidatos de  Iniciativa por Xunqueira e do BNG. Hónrame moito e hónranse eles. Que outros candidatos veñan a túa presentación é unha gran felicidade. Os partidos temos que sumar e levarnos ben para sacar esta terra adiante". 

Bieito Ledo insiste en las posibilidades de un municipio con una "riqueza inmensa. Temos o Camiño, temos a Colexiata, o órgano barroco máis imoportante de Galicia e sobre todo temos 3.000 hectáreas na Limia. A miña gran obsesión é tranformar o cultivo na Lagoa de Antela para plantar arandeiras (arándanos en castelán). Só hai que ver outras experiencias para sementar o cambio de mentalidade. É a miña ilusión".Lo dice un hombre de palabras y tierra. 

Te puede interesar