El BNG presenta alegaciones contra tres "megaproxectos eólicos" previstos para Ourense

IMG_4069
photo_camera Albert, Presas, Varela y Tabarés, durante su comparecencia.
Señalan que "vulneran todas as garantías e intereses medioambientais e socioeconómicos de Ourense"

Esta mañana comparecieron en rueda de prensa las diputadas y diputado en el Parlamento de Galicia por la provincia de Ourense, Noa Presas, María  G. Albert e Iago Tabarés, acompañados del también diputado pero en esta ocasión en la Diputación Bernardo Varela, con el objeto de evaluar y fijar el posicionamiento del BNG en relación con los "macroproxectos eólicos" que una importante firma noruega ha previsto desarrollar en amplias zonas de la provincia de Ourense.

Fue Noa Presas la encargada de exponer los motivos que llevaron a la formación nacionalista a presentar alegaciones a los tres macroproyectos  y que se extienden desde el Bierzo y el sur de la provincia de Lugo y atraviesa toda la comarca de Valdeorras hasta la Sierra de San Mamede y Pena Trevinca.

Para el BNG este macroproyecto "non é positivo ademáis de vulnerar todas as garantías e intereses medioambientais e socioeconómicos de Ourense"  por lo que, y según Presas, "ten que ser freado, actualmente atópase o documento inicial a consulta pública, paso previo da empresa para que a autoridade ambiental o avalíe e nós entendemos que ten que ser o paso previo e último deste proxecto".

Para Presas "o proxecto non pode seguir adiante. Estamos en realidade ante tres macroparques que son un mesmo proxecto que intenta fragmentarse en fraude de lei tal e como se fixo noutras zonas do país e que tería unha potencia de máis 400 megawatios, o que significa duplicar a potencia existente actualmente na provincia".

Otro de los elementos clave para el BNG es el hecho de que el macroproyecto afecta a 25 zonas de especial protección. "25 zonas con diferentes categorías de protección tanto internacional como estatal e galego como pode ser a Rede Natura, zonas especiais de conservación de especies, plans de recuperación de especies en perigo de extinción ou mesmo territorios afectados por lumes forestais"

Presas aludía también a las aguas de la provincia ya que "este proxecto afecta tamén aos recursos hídricos da provincia, castigada nos últimos anos en varias zonas pola seca, polo que entendemos non hai garantías sobre as afectación das augas tanto superficiais como as soterradas e mesmo os humedais".

La diputada por Ourense quiso terminar haciendo referencia a las condiciones socio-económicas del proyecto ya que, según Noa Presas, "movémonos nun marco de ao redor de 500 millóns de euros do que aos territorios afectados pola súa implantación apenas chega o 1% do total, ademáis de que nos proxectos non se garante a creación de postos de traballo aparte de afectar gravemente a outros ámbitos socio-económicos neses territorios vinculados ao sector agrogandeiro que si xera riqueza e postos de emprego nesas zonas".

.

Te puede interesar