MEDIO RURAL

La provincia será un referente internacional en medio rural

Reigosa Baltar
photo_camera Manuel Reigosa y Manuel Baltar tras la jornada de trabajo para crear el Observatorio Internacional del Medio Rural.

Diputación y Universidad de Vigo colaboran para impulsar un observatorio único en Europa

La provincia de Ourense será referente internacional en materia de medio rural con una iniciativa que materializarán la Diputación y la Universidad de Vigo, el Observatorio Internacional del Medio Rural y que fue sellado por el presidente Manuel Baltar y el rector Manuel Reigosa en una reunión celebrada este sábado en el Pazo Provincial.

Es una de las propuestas que el máximo responsable de la Diputación integrará en el plan de mandato "Ourense 7273", iniciativa que permitirá este mismo año celebrar un gran congreso internacional en la provincia, contando con los mejores especialistas mundiales en el ámbito rural, que analizarán las perspectivas de futuro de este medio, área muy vinculada a la del reto demográfico, que Baltar reivindica desde la Diputación, pero también desde la red europea de gobiernos provinciales, Partenalia, o foros nacionales e internacionales.

"Trátase dunha magnífica noticia porque non existe unha iniciativa semellante en toda Europa, o que significa que a provincia será pioneira na investigación, análise e posta en marcha de proxectos de vangarda a prol do medio rural", destacó Baltar, que entiende que "cando se fale de Ourense, falarase de innovación no rural, xa que temos as mellores condicións para erixirnos en protagonistas neste ámbito, non só pola puxanza do noso sector agroalimentario e con realidades como Coren, senón tamén por exemplos como o da Tecnópole, que conta co CIS Madeira, o Centro Tecnolóxico da Carne ou o Laboratorio de Metroloxía".


Órgano


Manuel Baltar indicó también que la Diputación "coñece a existencia desa masa crítica importante de empresas, institucións e investigadores directamente vinculados ó medio rural e orientaremos os nosos esforzos para seguir potenciando iniciativas nesta liña", por lo que el convenio que se firmará para impulsar el observatorio, "contemplará un órgano deliberativo e participativo máis amplo, ó que se poderán adherir entidades, empresas e foros de ámbito nacional e internacional que queiran aportar solucións para o futuro do mundo rural".

Por su parte, el rector de la Universidad de Vigo, Manuel Reigosa, mostró una enorme satisfacción por la puesta en marcha del Observatorio Internacional del Medio Rural, destacando "a plena coincidencia co presidente Baltar nos obxectivos de país e de ámbito internacional".

El máximo representante de la institución universitaria se refirió al congreso internacional que se organizará. "Será en outubro, no mosteiro de Oseira, contando cos máis destacados especialistas no sector, xa que debemos poñer en valor o rural, polo que coincidimos plenamente neste obxectivo coa Deputación. Hai que conseguir que ese reto demográfico ó que nos enfrontamos teña solucións o antes posible". 


Interés en participar en una iniciativa clave para combatir el reto demográfico


Ya hace algunas semanas, en una reunión relativa a la Cátedra por el Reto Demográfico, marco en el que se constituyó la Asociación de Periodistas del Rural de España, estos profesionales mostraron su disponibilidad a participar en el órgano deliberativo del Observatorio Internacional del Rural, "e contaremos tamén con profesionais que operan directamente no medio rural, como fixemos público cando visitei o Colexio de Enxeñeiros Técnicos Agrícolas en Ourense e, por suposto, entidades, empresas como Coren e outras do sector, universidades, profesores, científicos e investigadores, que terán moito que achegar neste ámbito, o que permitirá facer máis grande este observatorio", explicó el presidente de la Diputación, Manuel Baltar.

El líder del gobierno provincial considera que este proyecto "será sen dúbida unha das grandes novas dos próximos anos, porque situará a Ourense como capital do medio rural no ámbito internacional". En la lucha contra el reto demográfico, la Diputación también se ha comprometido a crear un área específica para afrontar este gran problema. 

Te puede interesar