EDUCACIÓN

Docentes de la UVigo investigan el fracaso escolar en matemáticas

Los investigadores localizaron tres perfiles específicos de estudiantes con problemas en el ámbito matemático

Contando con la colaboración de 600 alumnos ourensanos de Primaria, investigadores del Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación de la Universidade de Vigo estudiaron las variables implicadas en el fracaso escolar en matemáticas "xa que os últimos datos, tanto a nivel estatal como da provincia de Ourense, sinalan que arredor do 20% dos estudantes de Educación Primaria amosan dificultades á hora de realizar cálculos aritméticos e de resolver os problemas matemáticos cos que poderían atoparse na vida diaria", apuntó Valentín Iglesias, docente de la Facultade de Ciencias da Educación del Campus de Ourense. 

Iglesias, junto con los científicos Manuel Deaño, Ángeles Conde y Sonia Alfonso, llevaron a cabo esta investigación porque "non está claro como se adquiren as habilidades aritméticas ao longo da escolarización". Este proyecto, titulado "Estudo das variables implicadas no fracaso escolar en matemáticas do estudantes ourensáns de Educación Primaria", fue financiado en la convocatoria INOU2016 de la Universidade de Vigo. 

En la muestra analizada, los investigadores localizaron tres perfiles específicos, "con problemas no ámbito matemático: un grupo con dificultades de aprendizaxe nas matemáticas, outro con baixo rendemento e un grupo de alumnado con trastorno de déficit de atención e/ou hiperactividade (TDAH)". 

En este sentido, los expertos afirman que han encontrado datos novedosos que diferencian a este colectivo que suele presentar fracaso escolar en matemáticas. "Os nenos con TDAH manifestan un déficit executivo, concretado nos procesos de planificación e atención mentras que nos rapaces con baixo rendemento, as diferenzas entre os grupos focalízanse na competencia numérica e na codificación". 

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