Ourense

La Diputación homenajea al "ourensabio" Elixio Rivas

Ourense

distinción

La Diputación homenajea al "ourensabio" Elixio Rivas

El etnógrafo recibió la medalla de oro de la provincia: "Adiquei a vida ao legado da tradición rural galega"

"Ourensabio". Así definió Manuel Baltar al etnógrafo Elixio Rivas, al que este lunes entregó la medalla de oro de la Diputación de Ourense–la máxima distinción que otorga la entidad–por su contribución a la toponimia, a la etimología y al gallego. El salón de plenos del Pazo Provincial acogió el emotivo acto.

"O goberno provincial pon en valor a traxectoria e as importantes achegas investigadoras, didácticas e de preservación do noso, que fixo Elixio Rivas, honrando sempre Ourense", destacó Baltar. Los trabajos de investigación etimológica de Eligio Rivas, natural de Fondo de Vila (Xunqueira de Ambía), son una referencia en los estudios referidos a este ámbito. Suyo es el gran proyecto sobre el léxico rural del noroeste de España.

El emotivo discurso de Elixio Rivas giró en torno al origen del topónimo Ourense. El filólogo y etnógrafo señaló que el nombre proviene del agua y que data de hace 4.000 años. "Unha auga que, na nosa provincia ten, aínda, un maior significado polo seu carácter termal", dijo. En este punto, agradeció al presidente provincial su "labor" por el termalismo. 

Rivas señaló que toda su vida profesional fue la investigación etimológica y su misión la de "recoller o legado dos últimos herdeiros da tradición rural galega".  "Quédame a satisfación de ter podido rescatar para a memoria o labor de 490 ourensáns que non ficarán no esquecemento, e outros temas máis, anacos da nosa terra, que non merecen ser fundidos no anonimato dun mundo alleo e inhumano no que todo semella difuminado e tragado pola técnica e as máquinas sen alma", relató Rivas.

José Antonio Quintas, vicepresidente de la asociación cultural Amigos do Camiño Mozárabe-Vía da Prata de Ourense y Xesús Ferro Ruibal, escritor y miembro de la Real Academia Galega, fueron los encargados de hacer la laudatio. 

El instructor del expediente de honor y diputado provincial, Manuel Doval, leyó la resolución por la que la entidad ourensana concede la medalla de oro a Elixio Rivas. "É unha homenaxe a unha longa traxectoria intelectual marcada polo seu carácter de traballador incansable e a súa implicación no estudo e difusiónda provincia", destacó Doval.

Al acto, presidido por Manuel Baltar, acudieron el presidente del Parlamento gallego, Miguel Ángel Santalices;el alcalde de la ciudad, Jesús Vázquez; miembros de la asociación Amigos da Vía da Prata, familiares del homenajeado y representantes institucionales, de la cultura y de la sociedad. 


Un interés vital por la comarca de A Limia


La concesión de la medalla de oro a Elixio Rivas fue aprobada el pasado 25 de enero en la sesión plenaria de la corporación provincia. El expediente de honor destaca del etnógrafo su vinculación con la tierra que lo vio nacer: "O seu lugar de nacemento marca profundamente o interese que sempre manifestou pola comarca da Limia. Son moitos os seus estudos e investigacións sobre esta comarca, que teñen formado parte da relación de publicacións que ten feito, como a obra 'A Limia', unha das máis de cincuenta publicacións das que é autor abarcando temáticas coma historia, filoloxía, toponimia, lexocografía, viaxes, arte ou etnografía".