Crisis del coronavirus

Enterrar, “máis duro que nunca"

Barreiros. 13-02-14. Publicidade. Inauguración Tanatorio das Burgas.
Foto: Xesús Fariñas
photo_camera Interior de un tanatorio, vacío. //Foto: Xesús Fariñas
Las funerarias viven días difíciles, en los que se sienten entre la espada y la pared. No es fácil decirle a un hijo que no puede despedirse de su padre fallecido, pero es lo que toca. "Nós só podemos acatar as normas", dicen.

La crisis del coronavirus ha provocado situaciones impensables hasta hace poco más de un mes. Los velatorios, a puerta cerrada. Los entierros, rápidos. Los funerales, pospuestos. La familia, reducida a tres personas. 

El trabajo de las funerarias, estos días, se queda a medias. Sin tocar al fallecido, se le recoge en el centro hospitalario y se le coloca en el ataúd. "É moi fastidiado, máis duro que nunca. O normal é que as familias o vexan e o despidan, pero... Ao final sínteste entre a espada e a parede, porque por moito que che pidan velo, non pode ser", explica el dueño de una funeraria, que no recuerda una situación similar. "Cando fora do ébola tiñamos un protocolo tamén para os enterros, pero ao final non fixo falta, por sorte, levalo a cabo. Desta, tocounos", cuenta. 

Durante estos días, la familia decide cuándo enterrar o incinerar a la persona, incluso antes de lo que era habitual: "Se queren, podes facelo xa no mesmo día, sen esperar á unha da tarde do día seguinte, como se fai normalmente". 

La aceleración del proceso afecta por completo al trabajo de las funerarias: "Non podes tocar á persoa, cambia todo o proceso, non podes acondicionar nada. Colocas o ataúde no coche, logo desinfectas, traballas con traxes de protección...". Incluso los trámites burocráticos se vuelven más complicados, las empresas reciben los datos del finado a través de correo electrónico o, si la familia no dispone, se desplazan hasta su casa para recoger los documentos. "É máis inhumano. Hai xente que vén de fóra para despedirse, e ti tes que comunicarlle o protocolo, dicirlle que non pode ser", apunta. 

En su empresa no falta –"nin sobra"– el material de protección para los trabajadores, y las medidas de limpieza y desinfección se intensifican. "Ao principio a normativa cambiaba cada pouco, que tamén se entende, é unha situación nova para todos", asegura. Lo primordial, salir de esta cuanto antes: "E que a poder ser saiamos todos o mellor posible".

Te puede interesar