Exigen mejorar la gestión de residuos en Ourense

Desde Amigas das Árbores consideran casi imposible cumplir los objetivos de la Agenda 2030 en el entorno ourensano

La Semana Europea de Prevención de Residuos, celebrada del 21 al 29 de noviembre, llamó a la reflexión de las asociaciones ecologistas de la provincia, quienes advierten de la necesidad de mejorar en todas las "r": reducir, reutilizar, reemplazar, reciclar y también rechazar el consumo innecesario. 

Anxo Dorrío, presidente de Amigos da Terra en la ciudad, inició una campaña contra el sobreenvasado: "Vemos incluso bolsas de plátanos pelados, lo cual es absurdo, envolver en plástico lo que tiene su propia piel". Advierte que "la UE exigió para 2020 unos porcentajes de residuos reciclados que no hemos sido capaces de cumplir. Estamos en torno al 36% cuando debíamos haber llegado al 60%". 

Xosé Santos, desde Amigas das Árbores, lamenta que "a Galicia verde é cada vez máis mito. Chega un momento no que todo colapsa, un exemplo é o Barbaña, onde os gandeiros levaban as vacas a beber e a xente se bañaba e pescaba. Hoxe o río está morto. A lexislación que temos é equiparable á de Suíza, a diferencia é que non se obriga a cumprila. Temos mil exemplos: o lixo descuberto na aldea de Carzoá despois do incendio de Cualedro en outubro ou os mobles e frigoríficos atopados no camiño de Santiago á altura de Vilamarín. E a merda que tiramos pola fiestra terminámola comendo". Santos considera casi imposible cumplir los objetivos de la Agenda 2030 en el entorno ourensano: "Para cando o saneamento do Barbaña, con verquidos día si e día tamén? Acordouse para 2027, e a ver se é verdade".

Los ecologistas recuerdan que en torno a la mitad de la basura es materia orgánica y reivindican la importancia del compostaje: "Debería promoverse, sobre todo no rural. Suporía mellorar os cultivos, como se facía na antigüidade, creando unha economía circular que reutiliza residuos orgánicos dando de comer aos porcos, ou na horta". 

Te puede interesar