La Región

UNIVERSIDAD

"Hai que recoñecer a aquelas amas de casa e nais que fixeron a protesta"

El profesor Manuel González Lorenzo conserva los informes realizados en defensa del interés universitario desde Ourense

Manuel González Lorenzo
Manuel González Lorenzo
"Hai que recoñecer a aquelas amas de casa e nais que fixeron a protesta"

En el despacho de Antropología Social situado en el Edificio de Ferro, el profesor jubilado Manuel González Lorenzo conserva los informes que en aquel momento realizaron desde la plataforma Pro Campus para defender el interés universitario desde Ourense. También el eco de aquellas movilizaciones. "Á prensa debémoslle moito. Había días que saían ata cinco páxinas das protestas. Houbo un gran compromiso", subraya.

Este profesor quiere destacar el papel de las amas de casa, de las mujeres que se movieron por toda la provincia reclamando apoyos y que hicieron fuerza desde las anpas de los colegios. Considera que la gran protesta fue, en definitiva, cosa de ellas. "É importante dicir que foron esas nais, esas amas de casa que a través das anpas dos colexios foron de voluntarias recollendo firmas, ofrecendo charlas informativas nos colexios e, as máis activas, colocando as súas mesas para que os ourensáns firmaran pola dignidade do Campus. Dedicáronlle horas e horas. Debería haber un recoñecemento daquelas nais", apunta Lorenzo. 

La gran movilización del 26 de mayo del 1994 la recuerda con "certa satisfación compartida con esas nais. Sentíamolo como se fose a nosa casa. De feito, houbo momentos aquí metidos nos que a xente ata choraba mentres se tomaban decisións. Foi unha protesta cunha emocionalidade positiva moi grande", anota.

Esas amas de casa declaraban a La Región el sonado día de la movilización. La maoyría, pertenecientes a anpas. María José Medela decía: "Que haya algo para nuestros hijos porque no puedo mandarlos fuera a estudiar". Elisa Rico, de Xinzo: "Que nuestros hijos estudien aquí".