Ciudad

El “irmanciño" se queda

Ourense. 17/07/2020. Concentración na praza dos Suaves pola decisión de cortar o cedro por parte do Alcalde de Ourense. na concentración destacou a presencia de Yosi Domínguez.
Foto: Xesús Fariñas
photo_camera Yosi, líder de Los Suaves, participó en la concentración. (Foto: Xesús Fariñas)
Un numeroso grupo  de personas se reunieron ayer en la plaza de Los Suaves como forma de protesta por la decisión del alcalde de retirar quitar el árbol

Con música y flores, un grupo de ourensanos se sumaron ayer a la concentración organizada por Amigas das Árbores, entre ellos el propio Yosi Domínguez, líder de Los Suaves. "Si perdemos as árbores, perdémolo todo" era el lema que acompañó a las personas que se congregaron en la plaza para conseguir que el cedro ("o irmanciño")permanezca en el mismo lugar. En la concentración, la asociación pidió que se vuelva a valorar esta decisión: “Queremos que o alcalde e o equipo de goberno recapaciten porque non ten sentido ningún. En outras cidades de Europa as árbores son símbolo de vida e forman parte dos cascos históricos”. 

La asociación leyó un decálogo en el que manifestaron que los árboles son garantía de vida y es necesario poner freno a las actuales políticas ambientales. “As árbores forman parte do noso patrimonio común e como tal patrimonio deben protexerse. Os concellos e administracións públicas téñense que comprometer a por freo as actuais prácticas de podas agresivas e fóra de época, decapitamentos e maltrato ás árbores”, recogen en el manifiesto leído en la plaza. La organización también aprovechó el acto para plantar flores que acompañan al cedro y dejaron algunos carteles como acto de reivindicación. 

En el manifiesto también recogen que el cedro es una especie arbórea que procede de las montañas del Atlas, en el norte de África, por lo que no es un árbol autóctono -tal y como dijo el alcalde en las redes sociales- pero aun así, consideran que ya forma parte de la estética del barrio. “Non é unha árbore autóctona, pero xa leva moitos anos no barrio e forma parte da súa imaxe porque preside toda a praza”, comentan los vecinos que apoyaron el acto. Tampoco ven un motivo suficiente el hecho de que pueda obstaculizar la visión de la Catedral en algún ángulo. “O feito de que tape a Catedral, depende dende onde te poñas, pero ademais a árbore xunto coa lúa e a Catedral de fondo é unha imaxe máxica e de misterio. É unha estampa moi buscada para ser fotografiada”, comentan desde la asociación. 

Pero esta concentración de la plaza de Los Suaves no será un acto aislado, afirman desde Amigas das Árbores. “Vamos seguir facendo accións porque este é un caso máis. O ataque das árbores en Ourense é un problema bastante xeneralizado. Estamos vendo que nestes días de calor e sequidade están morrendo moitas árbores porque, entre outras cousas, non se regan”, reclaman desde la asociación. 

Te puede interesar