Ourense

Los colores de la diversidad

Ourense

Los colores de la diversidad

Los paraguas se convirtieron en los protagonistas del Día mundial de las personas con discapacidad celebrado en la Praza Maior.
photo_cameraLos paraguas se convirtieron en los protagonistas del Día mundial de las personas con discapacidad celebrado en la Praza Maior.
El Día de las personas con discapacidad se conmemoró en la Praza Maior, con el protagonismo de los paraguas multicolor que representaron a los diferentes colectivos: "Queremos mostrar unha comunidade plural e diversa"

La Praza Maior se llenó de paraguas y no porque lloviese. Con cada color se mostró la diversidad de discapacidades en su Día mundial. Las asociaciones de Dano Cerebral Adquirido Renacer, Alcer, Affou, Aixiña, Discafis, Aodem, Down Ourense, Por Eles Cea, Asociación Diabética Auria y AECC se unieron en esta jornada. "Queremos ser cada ano máis, para darlle voz a todas esas persoas que teñen moito que decir e aportar na sociedade", declaró José Antonio Fernández de Renacer.

Todas unidas, bajo un mismo paraguas, las personas con discapacidad reivindicaron su posición en la sociedad. "Enchemos a Praza Maior de paraguas de cores para mostrar unha comunidade plural e diversa, todos cabemos debaixo deles sen ningunha diferenza", finalizó Fernández.

La concejala de Política Social, Eugenia Díaz, se sumó a la celebración: "Baixo este paraugas estamos toda a sociedade e ogallá pronto non teñamos que falar dos 'días internacionais de' porque estemos nunha sociedade máis plural e igualitaria".

Marina Añel, presidenta de Affou –aglutina a pacientes de fibromialgia y sensibilidad química–, tomó la palabra para comenzar con el manifiesto: "É un día para dar voz aos desexos e damandas de miles de persoas". En Galicia, destacó que "máis do 8% da poboación ten discapacidade" y los denominó como la "minoría máis ampla do mundo". No olvidó que la lucha continúa para alcanzar puntos "básicos" como la accesibilidad a sitios públicos, una inclusión educativa o garantías para acceder a un empleo "en condicións de igualdade".

problemas de financiación

En una jornada de reivindicación común, hubo espacio para manifestar las necesidades individuales de cada una de las asociaciones. Carmen Dorado, trabajadora social en Alcer, lucha por una mejora en la asistencia sanitaria. "Necesitamos unha atención na que falla o transporte, é complicado para as nosos pacientes, botan moito tempo do tratamento no camiño", destaca Dorado. En general, considera común a todas las asociaciones los problemas de financiación: "As subvecións chegan tarde, mal e nunca, cando necesitamos ter unha previsión de gastos ao inicio do ano".

En ACCU, dedicada a pacientes de crohn y colitis ulcerosa, reivindican la accesibilidad universal: "Precisamos de baños adaptados para as persoas ostomizadas en insitucións públicas e establecementos privados", cuenta Chari Álvarez. Para Laura Quintas, presidenta de Hemofilia y otras coagulopatías, su lucha es la visibilización. "Para nós é vital o acceso a tratamentos e atopámonos con problemas nos diagnósticos", explica Quintas. José Antonio Fernández reclama para el daño cerebral adquirido apoyos para "prevención, visibilidade e unha atención específica" y destaca que están "desbordados".

Más en Ourense