A antropóloga ourensá María del Pilar Iglesias ofreceu no Campus unha conferencia analizando o papel da muller nos museos galegos. A actividade estivo organizada pola profesora Fátima Braña e patrocinada pola Unidade de Igualdade para comprender que 'o patrimonio pódese mirar dende moitos puntos de vista'.
Que conclusión extrae sobre o papel da muller nos museos?
Evidentemente hai moitas eivas. Na Coruña, por exemplo, hai unha exposición sobre 100 anos de deseño alemán na que se obvia o papel das mulleres arquitectas, que tiveron importancia nese momento, e tampouco no Museo das Peregrinacións se fai incidencia niso. Despois, é certo que no Museo Etnolóxico de Ribadavia se fai un esforzo por visibilizar o traballo da muller como parte da economía en Galicia a través das coleccións de fotografía nas exposicións sobre antropoloxía visual.
Entón tamén nos museos existe certa desigualdade.
Eu non diría tanto nos museos, pero si é certo que na mirada que facemos dende o noso patrimonio a muller queda escondida moitas veces. De feito, no 2011 o Ministerio de Cultura fixo a exposición virtual 'Patrimonio en Feminino', na que a Rede Dixital de Museos aproveitou os fondos que tiñan tódolos museos para realizar unha análise dende a perspectiva de xénero seleccionando as obras feitas por mulleres, aquelas nas que están presentes e outras nas que están ausentes. Nela pódese apreciar como a muller está aí ante tódolos cambios sociais e o único que hai que facer é querer velo.
Aínda que se trate de documentos históricos nalgúns casos, está na man dos traballadores solucionalo?
Exacto. Pero despois tamén está claro que os fondos que lle chegan a un museo son determinados. Entón, dentro deles, por moito que un centro queira salientar unha realidade que por xuposto existe, pode non ter o xeito de manifestala porque carece das pezas precisas. Pero se lle damos a volta á situación, volvemos chegar á exposición 'Patrimonio en Feminino'. Aqueles eran fondos que estaban en tódolos museos e moi poucas veces se tiña aproveitado esa faceta.
Tamén ocorre a nivel de traballadores?
Si. Contando só técnicos en Galicia, hai 18 mulleres e oito homes. Neles só hai unha muller dirixindo que é no Museo de Belas Artes da Coruña, os outros catro que analizamos están dirixidos por homes.n
Evidentemente hai moitas eivas. Na Coruña, por exemplo, hai unha exposición sobre 100 anos de deseño alemán na que se obvia o papel das mulleres arquitectas, que tiveron importancia nese momento, e tampouco no Museo das Peregrinacións se fai incidencia niso. Despois, é certo que no Museo Etnolóxico de Ribadavia se fai un esforzo por visibilizar o traballo da muller como parte da economía en Galicia a través das coleccións de fotografía nas exposicións sobre antropoloxía visual.
Entón tamén nos museos existe certa desigualdade.
Eu non diría tanto nos museos, pero si é certo que na mirada que facemos dende o noso patrimonio a muller queda escondida moitas veces. De feito, no 2011 o Ministerio de Cultura fixo a exposición virtual 'Patrimonio en Feminino', na que a Rede Dixital de Museos aproveitou os fondos que tiñan tódolos museos para realizar unha análise dende a perspectiva de xénero seleccionando as obras feitas por mulleres, aquelas nas que están presentes e outras nas que están ausentes. Nela pódese apreciar como a muller está aí ante tódolos cambios sociais e o único que hai que facer é querer velo.
Aínda que se trate de documentos históricos nalgúns casos, está na man dos traballadores solucionalo?
Exacto. Pero despois tamén está claro que os fondos que lle chegan a un museo son determinados. Entón, dentro deles, por moito que un centro queira salientar unha realidade que por xuposto existe, pode non ter o xeito de manifestala porque carece das pezas precisas. Pero se lle damos a volta á situación, volvemos chegar á exposición 'Patrimonio en Feminino'. Aqueles eran fondos que estaban en tódolos museos e moi poucas veces se tiña aproveitado esa faceta.
Tamén ocorre a nivel de traballadores?
Si. Contando só técnicos en Galicia, hai 18 mulleres e oito homes. Neles só hai unha muller dirixindo que é no Museo de Belas Artes da Coruña, os outros catro que analizamos están dirixidos por homes.n