viticultura

"Pedrayo sinalou que o viño crea labradores intelixentes"

Monxardín recordó en la Semana Vitivinícola la relación del autor con los caldos ourensanos

El catedrático de Lingua e Literatura Galega y colaborador de La Región Afonso Vázquez-Monxardín Fernández incorporó ayer a la segunda edición de la Semana Vitivinícola a la figura de Ramón Otero Pedrayo, con la charla "Otero Pedrayo e o viño", que estructuró en tres partes, referidas a la biografía del pensador, escritor y político ourensano, la importancia del vino en su universo literario -incluyendo sus artículos periodísticos- y el papel que jugó también en sus intervenciones  parlamentarias.

"El asocia todo o relativo ao viño ao positivo e entre as ideas comúns a toda a súa literatura están elementos como ligar os viños brancos aos señoritos e os tintos a xente do pobo", explicó el ponente, que añadió que el político y escritor incluso "fala de que o viño crea labradores intelixentes".

Vázquez Monxardín recordó que Ramón Otero Pedrayo dividía los caldos de la provincia, en su calidad de geógrafo, en "O Ribeiro do Miño, o do Arnoia, o de Valdeorras e o de Monterrei; é dicir, chamáballe Ribeiro as actuais denominacións de orixe da provincia de Ourense".

Por otra parte, señaló que en sus memorias, el escritor ourensano, tras su paso por el estado de Mendoza, en Argentina, "botaba pestes daquelas bodegas, que eran industriais e el, como defensor desa Galicia tradicional, o que lle gustaban eran as pequenas bodegas, o traballo artesanal, o coidado na elaboración, polo que non entendía moi ben que o viño fora por cañerías como os líquidos inflamables".

En cuanto a sus intervenciones parlamentarias "tratou en catro ocasións, alomenos, o tema do viño", señaló Monxardín. En estas intervenciones, Otero Pedrayo se  muestra "a favor das cooperativas", al tiempo que defiende la "formación agraria nunhas escolas enolóxicas e imaxina que Galicia, pola súa situación estratéxica, pode ser un sitio para producir viños para Europa e América".

Finalmente, en el ámbito de la creación literaria del ilustre galeguista, recordó la presencia del vino en obras como "O desengano do prioiro" o "A lagarada", donde "o tema das vendimas, co seu compoñente orxiástico e festivo, así como as lagaradas e a vida dos labradores arredor do viño é o tema central".

La jornada de ayer incluyó también un acercamiento a los retos de la viticultura ante el cambio climático, así como los defectos de los vinos blancos y los nuevos procesos de detección y corrección.

Durante la jornada de hoy está prevista una mesa-coloquio en torno a las mujeres del vino, en la que representantes de tres bodegas gallegas darán a conocer su experiencia dentro del sector de producción vitivinícola.

Te puede interesar