Ourense

“Dédalus en Compostela" se moderniza a través del cómic

Ourense

CULTURA

“Dédalus en Compostela" se moderniza a través del cómic

Luis Martínez-Risco, Manuel Baltar y Fernando Iglesias, con el cómic.
photo_cameraLuis Martínez-Risco, Manuel Baltar y Fernando Iglesias, con el cómic.

La nueva versión de la obra de Vicente Risco busca "captar a novos lectores cunha nova linguaxe"

"Aunque el 70 por ciento del texto está aquí, leer el cómic no equivale en ningún caso a leer el relato. Era muy difícil asumir el reto de poner en imágenes este texto", aseguraba Fernando Iglesias, autor de las ilustraciones del libro "Dédalus en Compostela", de Vicente Risco, durante el acto de presentación ayer, en el Centro Cultural Marcos Valcárcel, al que también asistieron el presidente de la Diputación, Manuel Baltar, y el vicepresidente de la Fundación Vicente Risco, Luis Martínez-Risco.

Manuel Baltar destacó que se trata “da primeira obra editada en formato cómic pola Deputación de Ourense, referida a un personaxe senlleiro da nosa cultura como é Vicente Risco”, subrayó la alianza entre la Fundación Risco y el ente provincial, "para promover e difundir a obra deste intelectual, máis presente que nunca, porque a súa pegada está nos que seguimos afondando na nosa autonomía e na identidade social, histórica e cultural da nosa terra”.

Se han editado mil ejemplares que tendrán un precio de venta al público de 8 euros, y esta obra, que transcurre en Compostela en 1926 narra cuando el alter ego de James Joyce peregrina a la capital de Galicia llevado por una fuerza que se parece a ese impulso misterioso que movió a tantos irlandeses a través de los siglos.

Luis Martínez- Risco explicó que este es un proyecto que nació "hai xa tres ou catro anos" y señaló que "esta foi unha iniciativa que comenzou coa idea de dar unha nova linguaxe a linguaxe de Risco, para así captar a novos lectores".

Destacó que "Dedalus é un texto un tanto futurista, coa figura de Joyce, ten un toque de humor ácido. Non é un texto para adolescentes, senón para adultos".

Manuel Baltar finalizó el acto, destacando que a Risco “hai que lelo e relelo, e todos temos a obriga de divulgar a súa riquísima e universal personalidade”. "Dédalus en Compostela" es una obra que fue editada por primera vez en el año 1929, en la revista Nós, y fue posteriormente reeditada en 1961 por la editorial Galaxia. El próximo 30 de abril se cumplirán 52 años desde el fallecimiento del escritor.

Comentarios