Política

El PXOM se llevará al pleno para no dejar “portas abertas"

Miguel Caride, ayer en rueda de prensa. (Foto: Óscar Pinal)
photo_camera Miguel Caride, ayer en rueda de prensa. (Foto: Óscar Pinal)
DO reconoce que no les obligan a volver a aprobarlo, pero quieren blindarse ante el aluvión de recursos

La aprobación provisional del Plan Xeral de Ordenación Municipal de Ourense (PXOM) volverá a  pasar por el pleno municipal para "non deixar portas abertas" ante las reclamaciones que se avecina pero en ningún caso porque la Xunta así lo obligue. Así lo admitieron ayer desde el gobierno municipal, donde ligaron la decisión de retirar el recurso por parte de DO a una decisión propia y en ningún caso motivada por resolución de la Xunta. 

"A Xunta nin antes nin agora dixo quen era competente", dijo el portavoz municipal, Miguel Caride, quien atribuyó, eso sí, las críticas de la oposición al "ansia viva", que les hace "perder a dimensión das cousas" y caer en la "falta de racionalidade". Algo, sin embargo, lejos de la realidad, según insisten desde la otra parte. Los socialistas señalan que desde el gobierno municipal "non queren testemuñas" de lo que, según Rafael Villarino, portavoz del PSOE, son "pelotazos" y el BNG les afea su "escasa credibilidade".

Sin “baixada de pantalóns"

Los últimos movimientos para la futura aprobación del PXOM han desatado una nueva tormenta política, después de que el BNG tildara de "baixada de pantalóns" la maniobra anunciada por el alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, de retirar el recurso que había interpuesto a la aprobación provisional aprobada en junta de gobierno por el anterior gobierno del PP. "Se houbese baixada de pantalóns, antes de fin de ano estaba aprobado o PXOM", respondió ayer Caride. 

Jácome dijo que la Dirección Xeral de Ordenación do Territorio da Xunta de Galicia di "que é necesario que o Concello adopte un novo acordo de aprobación provisional do documento", algo desmentido por este organismo, y que ayer mismo reafirmaba Caride.

Se hace para obtener la "máxima garantía xurídica", ya que el gobierno local entiende que al incorporar una serie de documentos que había pedido la Xunta. "Non podemos ir deixando portas abertas, este plan, como ocorre con todos, vai ter moitas reclamacións, sempre hai xente que non está de acordo, e o máis fácil é que recurran a forma e non o fondo, polo que hai que dotalo da maior seguridad xurídica", indicó Caride.

Dardos a la oposición

Una vez redactados los documentos, en los que trabajan "arreo", se elevará a pleno. Además, Caride señalo que tanto él como la concejala de Urbanismo, Sonia Ogando, "levamos desde agosto revisando con lupa o PXOM" y afea a la oposición que critique sin conocimiento: "Non se pode tocar de oído, non se pode vir con cuestión etéreas, sen coñecer o texto non se pode falar. Que PSOE e BNG digan que queren modificar".  

En este sentido, señaló que el "90%" del PXOM es el mismo que había elaborado el PSOE y apuntó a que "hai cousas que non nos acaban de gustar, pero hai que pór todo nunha balanza, por detalles non imos estragar todo". 

Villarino, del PSOE, dijo que DO y PP "non queren testemuñas" , y recalcó la "rendición" de Jácome que le hace "participar xa da mesma maneira de actuar, buscando réditos económicos e pelotazos; o que sempre denunciaron, e que cando gobernan teñen outro punto de vista". 

Por su parte, Luis Seara, del BNG, considera "incrible" que les acusen de "tocar de oído" cuando "todo Ourense sabe que eles non teñen credibilidade e levan toda a vida tocando de oído. Son a incoherencia e a mentira personificada". Además, señaló que Caride es ""un dos ideólogos da oposición máis noxenta que existiu nunca" y que  "o último traballo que lle vai facer ao goberno antes de ir o Parlamento na candidatura do PP é deixar resolto o PXOM".

Te puede interesar