El uso incorrecto de las depuradoras, en el punto de mira

Creen que si se sancionase a las que no funcionan, "non habería cárceres suficientes para todos"

No se perfilan soluciones fáciles. Domínguez cree que "con sancións non se vai a ningún lado" y considera que hay que "predicar máis nos colexios e ata nos centros de maiores. Coa Administración non podemos contar, fan leis e decretos, pero o medio acuático está como está". Para Xosé Santos, un "puntal básico" es que se cuente de una vez por todas con la participación de todos los agentes sociales. "Agora que se constitúen as corporación municipais, deberíanse crear consellos domedio ambiente, órganos de participación pública. O 5 de xuño todo o mundo é ecoloxista (por el Día del medio ambiente), pero a realidade non é esa", añade. 

Toño Monteiro apunta a un sector clave y que puede dar para varios capítulos para explicar el porqué del estado de muchos regatos, que acaban dejando embalses y ríos en estado caótico. Es el caso de las depuradoras de los pueblos, muchas de ellas municipales, y que vierten directamente al río sin filtrar. "Moitas depuradoras están paradas, ás veces dan ganar de mandar todo para o carallo. Pero pénsoo ben e quero deixarlle un bo legado á miña neta", asegura Monteiro. 

"Podo contar cos dedos dunha man as depuradoras que funcionan, pasa en case todos os concellos da Limia e Baixa Limia. E fosas sépticas que van para os regatos...", dice Lisardo Domínguez. 

En ese sentido, se lamenta de la poca efectividad de la normativa. "Calquera persoa que bote auga contaminada pode ser sentenzado a dous anos de cárcere. Se se aplicase, non habería cárcere para todos", ironiza Domínguez.

Sin valor electoral

Con el Día del Medio Ambiente recién celebrado y con dos procesos electorales de trasfondo, todos lamentan el escaso valor que se ha dado a la cuestión del mantenimiento de los ríos. "Escoitaches a  algún político falar disto? Ningún partido o fixo, todo o que nos pasa seguramente sexa porque o merecemos. Isto non ten boa pinta. Vai chegar un punto en que no país dos mil ríos non teñamos auga para beber", lamenta Domínguez, pero su queja se extiende a los otros.

Él, como pescador, recuerda la época de pesca a raudales en Albarellos, Cachamuíña, Belesar, Salas..." "Agora eu eses peixes non os como, é pescado contaminado. Antes collíase lampresa, anguías...Todo iso morreu". 

Te puede interesar