Universidad

El entorno educativo de 0 a 3 años, clave para los niños

Universidad

Educación

El entorno educativo de 0 a 3 años, clave para los niños

La profesora Cristina Llinares habló para alumnos del Campus sobre las escuelas infantiles

Los entornos en los que se desarrolla el niño, tanto los espacios físicos como personales, son fundamentales para su desarrollo. Así lo recogió la profesora Cristina Llinares, directora de una escuela infantil, durante su charla con los alumnos de la facultad de Educación y Trabajo Social del Campus de Ourense. Organizada por el departamento de Filoloxía Galega e Latina, el evento se celebró a través del Campus Remoto haciendo un recorrido sobre los diferentes ambientes de las guarderías, recorriendo sus diferentes espacios, desde los pasillos al exterior sin olvidar las aulas.

La docente infantil, con más de 15 años de trayectoria y autora de difentes estudios en la materia, se mostró satisfecha por "ter a oportunidade de visibilizar o traballo cos nenos e nenas de 0 a 3 anos", puesto que "moitas veces non é suficientemente visible e a verdade é que para nós ten unha importancia fundamental na etapa educativa dos nenos e nenas e tamén é unha gran responsabilidad". Si bien "son moitas as cuestións que inciden na calidade educativa das escolas", durante su intervención se centró en los ambientes que son "non son só os espazos físicos". Para Llinares, el ambiente escolar "acolle as historias das nenas e dos nenos e dos adultos que os acompañamos".

Según explicó Cristina Llinares a los aproximadamente 70 alumnos asistentes a la sesión virtual, "o concepto ambiente podemos definilo como un todo indisociado de obxectos, sons, cheiros, formas, cores e persoas que habitan nese espazo físico cun determinado marco que o contén todo. La docente apeló a los decretos que regulan este tema para recordar que los espacios, los materiales y el tiempo forman parte del ámbito de la escuela infantil y dice que la organización de los contextos donde se desarrolla la vida de los niños incide directamente en la construcción que hacen de su conocimiento.

Por su parte, desde la organización del evento, la profesora Ana Iglesias explicó que "desde o Departamento de Filoloxía Galega e Latina, queremos contribuír ao necesario diálogo entre a facultade e a realidade cotiá dos profesionais, mestres e mestras de Infantil e Primaria. De aí que levemos a cabo varias actividades destinadas a establecer sinerxías entre o ámbito académico e o profesional, como a invitación a profesionais innovadores para que nos conten a súa experiencia do día a día nas aulas". En esta ocasión, "enfocamos o encontro cara ao nivel educativo 0-3 anos, que moitas veces resulta menos atendido e, sen dúbida, é o inicio do camiño para un desenvolvemento integral do alumnado, empezando por suposto pola cuestión lingüística, que nos parece fundamental ter en conta en todo momento nunha comunidade bilingüe como a nosa".