Un estudio desaconseja el uso del cannabis contra el covid-19

Manuel Isorna es profesor en la Facultad de Educación y Trabajo Social de Ourense.
photo_camera Manuel Isorna es profesor en la Facultad de Educación y Trabajo Social de Ourense.
El profesor Manuel Isorna es uno de los autores del informe, basado en una revisión bibliográfica

"Non hai ningunha xustificación científica para o uso do cannabis en ningún dos síntomas ou complicacións producidos polo covid-19, nin moito menos para a súa prevención". Así lo constata la principal conclusión del artículo firmado por el grupo "Ibero Ciência", del que forma parte el profesor de la Facultad de Educación y Trabajo Social del Campus de Ourense Manuel Isorna, en el que a través de una revisión bibliográfica, exponen "a falta de evidencias científicas" tras las falsas noticias en las que se asocian propiedades presuntamente terapéuticas o preventivas al cannabis.

El artículo, firmado por Ibero Ciência, señala sus peligros pulmonares y psiquiátricos

El trabajo, titulado "Cannabis terapéutico y covid-19: entre el oportunismo y la intoxicación", fue publicado en la revista Adicciones, que según Manuel Isorna "é unha das máis prestixiosas a nivel nacional e internacional no tema de adiccións, concretamente de temas de adiccións en xeral e de consumo de drogas en particular". El texto también está firmado, entre otros, por el profesor de la UVigo Francisco Pascual Pastor, presidente de Socidrogalcohol. 

"Desde hai décadas, pero con especial énfase nos últimos tempos, as proliferacións de noticias falsas sobre as propiedades presuntamente curativas do cannabis víronse incrementadas", explican los autores en el estudio. Con la llegada de la pandemia, añaden, ese mensaje se ha trasladado al covid y "escoitamos en innumerables ocasións, de forma reiterativa e por diversos medios, que o cannabis pode aliviar certa sintomatoloxía negativa debido aos seus potenciais beneficios terapéuticos (relaxa, incrementa o apetito, calma a ansiedade, alivia a dor e evádeche da realidade) e mesmo pode combater a covid-19 ou polo menos minimizar a súa sintomatoloxía". 

Tras su investigación, en las conclusiones del artículo se afirma que "tendo en conta a información dispoñible, é pertinente advertir que as persoas que fuman cannabis e os usuarios que vaporean os seus derivados, terán riscos maiores na pandemia por covid-19, riscos que se suman aos numerosos xa coñecidos do consumo do cannabis". El investigador del Grupo PS1 de la Universidad de Vigo detalla que, además de los trastornos psiquiátricos que acaban generando su consumo, "o que fan normalmente tanto o cannabis como os compoñentes do tabaco é debilitar en todos os sentidos o pulmón, que é onde ataca a covid". Además, añade Manuel Isorna, el cannabis es una droga en la que "o 80 ou 90% se consume por vía fumada", recordando la mayor probabilidad de contagio por fumar o incluso por compartir porros o cachimbas.

Te puede interesar