Universidad

Una guía aclara las funciones y retos de la Educación Social

Lucía Fernández, Irene Fernández y Millán Brea.
photo_camera Lucía Fernández, Irene Fernández y Millán Brea.
La publicación pretende explicar, de forma amena y visual, en qué consiste la profesión

"Seguro que vos pasou algunha vez. Na mesa, nunha reunión familiar, coas colegas, de noite, de festa… E iso da educación social… Que é?". Con este escenario arranca la publicación "Educación social: a guía definitiva para explicar a profesión á túa familia e amigas", presentada el Campus de Ourense y que explica al público, de forma amena y visual, qué es y qué hace un educador social con el objetivo de visibilizar y valorar esta profesión.

La guía, editada desde la plataforma Creando Educación Social, es obra del educador social y docente de la Facultad de Educación y Trabajo Social Millán Brea, y de la educadora social Lucía Fernández, incluyendo ilustraciones de la educadora social Irene Fernández. "Este libro trata de achegar a nosa profesión a todas as persoas, facilitando unha linguaxe sinxela e explicando cales son as nosas funcións, os nosos traballos e a nosa perspectiva de intervención. É unha aposta por facer sinxelo o que ás veces non sabemos explicar", explica Millán Brea. Sobre la importancia de llevar a cabo este tipo de iniciativas para la difusión de la educación social, en la publicación se indica cómo su potenciación hace posible que "poidamos loitar polo seu recoñecemento e polo fin do intrusismo laboral no noso eido".

Una educadora o educadora social es, explica Lucía Fernández, "un axente de cambio, de igualdade, que quere acompañar ás persoas para modificar algunha cousa da súa vida que non estea sendo positiva". La iniciativa nace de la "necesidade de visibilizar e explicar esta profesión e de dar máis voz á educación social, que segue sendo unha gran descoñecida  para moitas persoas". 

Por su parte, Irene Fernández destaca el interés de este tipo de iniciativas. La ilustradora señala que en su trabajo "sempre intento vincular as artes coa educación social, por considerar que as artes funcionan moi ben como ferramenta socioeducativa para traballar con calquera tipo de colectivo".

En la publicación se detalla el origen y funciones, así como los desafíos de una profesión que nació hace casi treinta años. Entre los objetivos de la Educación Social, la guía recoge la transmisión, desarrollo y promoción de la cultura; la generación de redes sociales, contextos, procesos, recursos educativos y sociales y mediación social, cultural y educativa. Sus funciones también incluyen el conocimiento, análisis e investigación de contextos sociales y educativos; el diseño, implementación y evaluación de programas y proyectos educativos y la gestión, dirección, coordinación y organización de instituciones y recursos educativos.

Tal y como recoge la guía, los educadores sociales "somos un recurso ao que poden derivarnos para acompañar no proceso de autonomía, no proceso de establecemento de redes sociais, no acompañamento e mellora das pautas de hixiene e habilidades sociais... Somos especialistas na intervención social pero somo moito máis". Entre los retos de la profesión figura tamibén su implementación en los centros educativos.

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