Protestas

Vecinos de Valdeorras: "Non imos tolerar a perda de novos servizos de tren"

Vecinos de O Barco y A Rúa denuncian el cierre de sus estaciones 

Decenas de valdeorrenses asistieron este domingo a una manifestación contra el desmantelamiento de servicios ferroviarios en su comarca. Decenas de coches salieron de O Barco en dirección A Rúa, en una caravana convocada por BNG y CIG con apoyo de los concellos. Al final del acto, se leyó un manifiesto en protesta ante el cierre de las taquillas de las estaciones de O Barco de Valdeorras y A Rúa-Petín.

Desde la comarca de Valdeorras califican a este hecho como la culminación de un "proceso de desmantelamento dos servizos e infraestruturas ferroviarias que se foi desenvolvendo nos últimos 15 anos". 

"Xa en febreiro de 2017 Adif e Renfe anunciaran a eliminación do servizo de información e atención ao público e a venda presencial de billetes nas nosas estacións, e a espectacular contestación cidadá conseguiu poñer en suspenso unha medida que, como xa temiamos naquel intre, só ficara adiada no tempo", lamentan. La no renovación del servicio de venta supone ahora "o peche definitivo dunhas estacións que durante un século foron un elemento dinamizador". 

En el manifiesto, acusan al gobierno del PSOE de aprovechar estos momentos de crisis para retirar "boa parte dos trens que nos restaban tras anos de recortes do PP". Además, los acusan de cinismo: "Din que pechan a estación porque non venden billetes. Billetes para trens que non existen?".

Y, por último, advierten: "A cidadanía de Valdeorras non vai ficar indiferente ante este novo agravio para unha comarca que está a padecer as peores consecuencias do abandono do rural por parte das distintas administracións".

María González Albert, diputada del BNG, subraya cómo estas estaciones "son instalacións que a xente de Valdeorras sente como propias", y denuncia la escasez de servicios: "Só temos dúas liñas que pasan unha vez ao día e en horarios que non son atractivos, obrigando ao uso do vehículo privado. Temos un rural abandonado polo transporte público, tanto no que respecta aos trens como ao servizo de autobuses. E esta foi unha estación que tiña récord de usuarios", recuerda.

La diputada del BNG matiza cómo "se priorizou a liña da Gudiña en detrimento da que une Galicia con Palencia, onde temos trens do século XIX". González Albert concluye que "o noso goberno di que é o máis de esquerdas de toda Europa, pero ten que demostralo. Polo momento está abandonando a vocación de servizo público, e se unha estación non é rendible a pechan, esquecéndose de vertebrar o territorio".

Los empresarios

Por otro lado, Araceli Fernández, presidenta de la Asociación de Empresarios de Valdeorras, lamenta cómo "estamos olvidados de la mano de Dios, nos convertimos en una isla y a nadie le interesa. El sistema está fallando y la comarca cada vez tiene menos servicios. Cómo no va a haber despoblación, a pesar de lo maravillosa que podría ser la calidad de vida en el rural". 

Fernández califica la situación como "una sangría gota a gota. Llevamos muchos años demandando la A-76, han pasado todos los partidos por el poder y nada, la dictadura de partido importa más que el interés de la comarca. Ahí está Teruel, que han tenido que formar su propio partido. Valdeorras no existe. Para coger un autobús tienes que ir a Ponferrada". 

Te puede interesar