EN OURENSE

A Bela Auria se estrena como jurado para escoger las coplas

<p></p>
photo_camera La asociación de Óscar Penín, A Bela Auria, formará parte del jurado.

La asociación cultural podrá vivir "desde o outro lado da barreira" la tradicional fiesta de Os Maios

El punto tercero de las bases del concurso que el Concello de Ourense organiza para conmemorar la tradicional fiesta de Os Maios estipula: "O Concello designará un xurado cualificador procurando que sexa coñecedor da Festividade dos Maios e que non estea relacionado de forma directa coas agrupacións participantes. A súa decisión será inapelable. Ademais, un representante do colectivo gañador ás mellores coplas comprométese a formar parte do xurado da vindeira edición".

En este caso, la ganadora en la modalidad de coplas en 2016 fue la asociación cultural A Bela Auria que, tal y como estipulan las normas impuestas por la Concellería de Cultura, este año formará parte del jurado de este certamen. "Os participantes que conformamos A Bela Auria levamos dende moi novos celebrando os maios. Eu, persoalmente, levo dende os 17 anos", comenta Óscar Penín, miembro de la asociación cultural, que reconoce sentirse "raro" al no elaborar este año una de las tradicionales figuras de musgo y flores.

No lo hará porque, por "varios motivos e circunstancias", no lograron reunirse el número suficiente de compañeros para dar forma a un nuevo maio. Su asociación no participará directamente, pero sí lo hará de forma indirecta. El gusanillo lo llevan dentro. De los siete componentes de A Bela Auria, uno conformará el jurado, y los otros colaborarán con otras asociaciones para no perderse la fiesta.

Óscar confiesa que, salvo reunirse con miembros de jurados anteriores para que les expliquen sus experiencias, no se están preparando de forma específica para afrontar este reto. Sí están valorando "enviar a alguén cunha formación concreta", explica, aunque todavía no tienen decidido cúal de los siete miembros de A Bela Auria representará a la asociación en el jurado. "Moi probablemente a persoa que vaia teña formación en música, como mestre, e eso vai facer que teña a capacidade de valorar as coplas dunha forma máis técnica", matiza.

Una nueva experiencia

El portavoz de A Bela Auria admite que ésta será una nueva experiencia, una forma de vivir la fiesta "desde o outro lado da barreira". "Participar nos maios é un proceso no que exprimes o mellor da túa creatividade, incluso da túa habilidade, porque ao final pasas cinco ou seis días enteiros cosendo sen parar. Ser xurado -compara- é unha cuestión máis de habilidade, de que ao chegar ese día hai que valorar o que a xente fai. Esa experiencia adquirida durante estes anos, sendo participantes, hai que empregala para entender o traballo que se ve, e o que non se ve, se cadra máis importante", apunta Óscar.

De este nuevo prisma valora la oportunidad de analizar detalladamente cada figura. Y en cuanto a las coplas reconoce que es fundamental tener paciencia. "Recordo cando aínda ías cantando as primeiras estrofas e o xurado xa se movía. Eu creo que é imprescindible escoitar de bo grado a totalidade de todas as composicións dos participantes", sentencia. 

Te puede interesar