EDUCACIÓN - DEMOGRAFÍA

Piden apoyar la natalidad en la provincia para mantener los colegios

CC.OO. pone como ejemplo a Boborás y lamenta la pérdida de aulas este año

Borja Campos y Dani Rodríguez, en la rueda de prensa de CC.OO..
Borja Campos y Dani Rodríguez, en la rueda de prensa de CC.OO..
Piden apoyar la natalidad en la provincia para mantener los colegios

"No presente curso haberá tres unidades menos de Educación Infantil y una menos de Primaria no rural ourensán", recuerda Borja Campos, responsable de la Federación de Educación de CC.OO. en Ourense. Avisa, por otra parte, que este descenso de aulas y profesorado en el rural "vai chegar tamén ao ámbito urbán no vindeiros cursos", como, según subraya, ya ocurre con "o colexio público Manuel Sueiro de A Cuña, que tivo que pechar unha aula de Infantil este curso".

Campos remarca que en el curso 2018/19 , prácticamente todas las especialidades pierden profesorado excepto "as de atención ao alumnado con necesidades especificas que maquillan o resultado final de datos de profesorado que aumenta para o vindeiro curso nun 1% (con 12 docentes máis) respecto ao ano anterior, situándose o número de profesorado en cifras do ano 2013, o ano de maior perda de profesorado todo o período analizado".

Desde CC.OO. consideran que la única solución posible para salvar las aulas de Infantil y Primaria en el rural pasa por "facer una aposta decidida pola natalidade e a fixación de poboación", que es lo que reclaman a Xunta y concellos.

En este sentido, ponen el ejemplo de localidades como Boborás, que hace seis años se veía amenazada con el cierre de alguna de sus aulas educativas por falta de niños "e agora conta con 17 profesores, que é todo un logro". Considera que juega también a favor de este municipio, "o problema de horarios que teñen no colexio público Calvo Sotelo de Carballiño, onde comezan o horario lectivo as 10,15 horas e rematan as 17,15 horas e non as 16,00 horas como acontece no colexio de Boborás". Campos señala en este sentido que hay varios centros públicos "que loitan neste momento por modificar o seus horarios (Carballiño, Cea o A Peroxa), como se lle permitiu facer ao de Pereiro de Aguiar".