ÁREA METROPOLITANA

Reproches entre el alcalde y la Xunta por el IES de Barbadás

BARBADAS, VISTAS DE TERRENOS PARA FUTURO EMPLAZAMIENTO INSTITUTO. FOTO: MIGUEL ANGEL
photo_camera Terrenos donde se ubicaría el futuro IES de Barbadás.

Los populares demandan la cesión del terreno, y el regidor ve "inasumible" el coste para el Concello

El proyecto de construcción del Instituto de Educación Secundaria (IES) de Barbadás sigue trayendo cola y fue protagonista ayer en la comisión de Educación del Parlamento de Galicia, a donde el grupo En Marea llevó una iniciativa en la que pidió "axilizar a construción e posta en funcionamento dun novo instituto" en este municipio. 

Dicha propuesta no prosperó, ya que contó con los seis votos en contra de los representantes populares. El parlamentario del PP Carlos Gómez Salgado señaló que la Xunta "en ningún momento está deixando de atender cada unha das necesidades de escolarización que existen neste concello" y demandó al gobierno local que "desenvolva a área de reparto e ceda os terreos necesarios" para la construcción del edificio. 

El parlamentario popular advirtió que "non é unha cuestión nova, porque é un tema que está pendente de resolverse desde hai máis de dez anos, e mentres non haxa un desbloqueo neste sentido é imposible poder facer un estudo de posibilidades, necesidades e comezar coa elaboración do proxecto".

Las parcelas en las que está prevista la ubicación del IES de Barbadás están administradas por una junta de compensación. El alcalde, Xosé Carlos Valcárcel, reconoce que el gobierno municipal "podería facer unha ocupación forzosa", pero señala que para ser entregada a la Xunta como urbanizable "debería haber servizo de auga, luz e saneamento", en una obra que calcula que podría llegar "aos dous millóns de euros".  

Esto es "totalmente inasumible" para las arcas municipales, dice Valcárcel, por lo que considera que la solución es "complicada" si no hay implicación de otras administraciones. "Hai que reflexionar se sería conveniente investir dous millóns do orzamento nunha zona que aproveitarían empresas privadas para  urbanizar", añadió. 

La parlamentaria de En Marea Ánxeles Cuña calificó la postura del PP como "unha tomadura de pelo ao único concello de Galicia con máis de 10 mil habitantes que non ten un instituto de secundaria".

NECESIDAD DEL INSTITUTO

En cuanto a la necesidad de un instituto de educación secundaria en Barbadás, todos los grupos se muestran conscientes. La parlamentaria de En Marea Ánxeles Cuña, promotora de la iniciativa, señaló que  "a cifra de 779 alumnos matriculados en Educación Infantil e Primaria actualmente no municipio son un indicio da evidente necesidade desta infraestrutura", mientras que Valcárcel puso énfasis en el "esforzo" desde el Concello para financiar el traslado de los alumnos a institutos de la ciudad.

El popular Gómez Salgado manifestó que "non vemos nin comprendemos a urxente necesidade que amosan os grupos da oposición para a construción deste novo instituto en Barbadás, porque cando gobernaron xa apuntaban que este proxecto non era necesario e non promoveron daquela a súa posta en marcha", en referencia al bipartito.

Estas declaraciones no gustaron al alcalde de Barbadás, que ve las declaraciones una "demagoxia barata e fácil" tras 28 años de gobierno popular "nos que non se fixo nada, aínda que xa se prevía o crecemento de A Valenzá". Valcárcel sostiene que en Barbadás se construyó "de forma vergoñenta, seguindo o que dicían os construtores privados e sen pensar nos servizos públicos" y se refirió a la "mala xestión" del PP en asuntos como "o polideportivo ou a mala ubicación do de centro de saúde...." 

REFERENCIA AL BIPARTITO

El alcalde recordó que en el gobierno de PSOE y BNG "xa se dera unha partida para o proxecto do instituto, algo que non pasa agora". Ánxeles Cuña consideró "intolerable" la mención al bipartito "para eludir a responsabilidade actual". 

Te puede interesar