Ana Pastor anuncia que o AVE do Eixe Atlántico estará operativa no primeiro ou segundo trimestre de 2014

Asegura que 'non se paralizará nin unha soa obra por problemas económicos' e só se adoptará esa decisión 'cando haxa problemas técnicos'
A ministra de Fomento, Ana Pastor, fixou o segundo semestre de 2014 como a data límite na que o trazado completo do AVE do Eixe Atlántico estará operativo, unha vez que se constrúa o tramo pendente entre as cidades de Santiago de Compostela e Vigo.

Durante a visita ás obras do viaduto sobre o río Ulla do Eixo Atlántico, a ministra asegurou que, segundo os informes dos técnicos, a obra civil do tramo entre Vigo e Santiago podería estar rematada no último trimestre de 2013.

Restaría entón a colocación do tendido eléctrico, polo que, indicou, 'a finais do primeiro trimestre de 2014 ou, como moito, no segundo', a obra do trazado entre Santiago e Vigo do AVE estará 'completamente rematada'.

O tramo entre Vigo e Santiago do Eixe Atlántico tiña que rematarse, segundo o Pacto do Obradoiro, en 2012, pero o ano pasado o Ministerio de Fomento de José Blanco atrasara a súa conclusión ao outono de 2013. Os trens de alta velocidade que cobren o traxecto entre Ourense e A Coruña, pasando por Santiago, funcionan dende o pasado 10 de decembro.

Para conseguir que o AVE do Eixe Atlántico completo estea operativa dentro do primeiro semestre de 2014, a ministra solicitou publicamente un esforzo adicional ás empresas construtoras e aos seus técnicos. 'Porque nós, dende o Ministerio de Fomento poremos a parte que nos toca, que é o financiamento', comentou Ana Pastor.

Neste sentido, adiantou que os Presupostos Xerais do Estado de 2012 contarán con 'todas as consignacións presupostarias necesarias para que todo o que tecnicamente se poida avanzar no AVE, sígase avanzando'.

PARALIZACIÓN

A ministra de Fomento visitou as obras do viaduto sobre o río Ulla. Un dos puntos, recoñeceu, 'de maior complexidade técnica' do trazado do AVE galego. Precisamente debido a esa complexidade, estas obras permaneceron durante seis meses practicamente paralizadas.

Ana Pastor asegurou que un dos motivos da súa visita a este 'punto estratéxico' do trazado é garantir que 'soamente se pararán os traballos do AVE cando haxa problemas técnicos', pero que 'non se paralizará nin unha soa obra por problemas económicos'.

Neste sentido, comprometeuse a visitar todos aqueles puntos das obras do AVE de toda a España nos que haxa problemas. O obxectivo desas visitas, dixo, será 'intentar resolver eses problemas e, sobre todo, dalo impulso ás obras da alta velocidade'.

PRESUPOSTOS PENDENTES

A ministra recordou que as obras da alta velocidade entre Vigo e A Coruña iniciáronse no ano 2000 por un convenio que tiña unha consignación presupostaria de pouco máis de 700 millóns de euros. Once anos despois, dixo Ana Pastor, faltan outros case 900 millóns de euros de consignación presupostaria para finalizar a obra.

Desa cantidade, algo máis de 700 millóns corresponden aos traballos que se están a realizar no trazado ferroviario e o resto á futura estación de Urzáiz, en Vigo.

VIADUTO DO ULLA

Durante a súa visita ás obras do viaduto sobre o río Ulla, a ministra Ana Pastor estivo acompañada polo conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas da Xunta de Galicia, Agustín Hernández, e o director xeral de Ferrocarrís, Joaquín del Moral.

A obra, levada a cabo pola UTE Río Ulla, ten un presuposto de 114,4 millóns de euros. O viaduto ten unha lonxitude de 1.620 e consta de doce vans, cunha altura máxima de 52,5 metros.

Te puede interesar