As investigacións corresponden á primeira fase da Operación Raño, un macrooperativo contra o furtivismo na ría de Ferrol.
A primeira fase da Operación Raño, un macrooperativo contra o furtivismo na ría de Ferrol, saldouse con 42 persoas investigadas e o comiso de 1.100 quilos de bivalvos extraidos de forma ilegal.
Segundo informou a Xunta este venres, a Policía Autonómica levantou un total de 694 actas de infracción á lei de pesca de Galicia, no tamén se interveu numeroso material para a extracción ilegal de marisco: vehículos, aparellos como raños e traxes de neopreno. De feito, en dúas vivendas e locais rexistrados interveuse tal cantidade de material que tivo que ser trasladada en dous camións.
Este operativo está dirixido polo xulgado número 1 de Ferrol, con motivo do aumento da actividade extractiva de bivalvo en zonas de alto risco para o consumo humano na ría, polo cal o Equipo de Resposta Policial dá Autonómica (Erpol) levou a cabo un operativo de vixilancia.
Tras estas investigacións, determinouse a existencia de varios grupos organizados de furtivos que se encargan de extraer moluscos de forma ilegal de zonas C -as de máis carga contaminante, na que o produto só se pode comercializar tras pasar un período en zonas de reinstalación-, mentres outros se encargan de clasificar o marisco, depositalo de forma transitoria en varios locais e posteriormente transportalo.
De tal forma, a investigación centrouse en determinar o itinerario do produto, no que se constatou que o marisco saía de forma ilegal das zonas C para as depuradoras, sen pasar antes polo proceso de reinstalación, unha operación imprescindible para que o molusco poida chegar ao mercado con todas as garantías hixiénico-sanitarias.
Unha vez determinado que saía ao mercado a través da depuradora de Cambados (Pontevedra), procedeuse ao comiso -con autorización xudicial- dunha entrega `in fraganti` destes 1.100 quilos.
Nas análises dos bivalvos interceptados observouse un valor da bacteria E.Coli dez veces superior ao permitido pola lei, remarca o Goberno galego. No dispositivo contouse co apoio técnico da Subdirección Xeral de Gardacostas e do Instituto Tecnolóxico para ou Control do Medio Mariño (Intecmar).